2012-09-27, 19:04
Medlem
När blir det gratis i månaden? Har inte sett något datum än...
Citera
2012-09-27, 19:16
Medlem
perfectos avatar
Vi är ett gäng som spelar varje dag nu! har en svensk guild där det är mycket socialt och pvp:P Alla är välkomna!
Citera
2012-09-27, 21:05
Medlem
Vilken server är det mycket aktivitet på ?Gärna svenskar!! Men viktigaste är att det är myckt folk känns så tomt på många servrar
Citera
2012-09-27, 21:15
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PapaEcho
När blir det gratis i månaden? Har inte sett något datum än...

Men läs några sidor bak i tråden, har svarats flera ggr på den frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av tutogrande
Vilken server är det mycket aktivitet på ?Gärna svenskar!! Men viktigaste är att det är myckt folk känns så tomt på många servrar

Beror på vart du vill spela och vilken slags server. Definera tomt då efter de mergat servrarna och bytt till deras nya superservrar snittar det 100 pers per planet, ibland flera instancer t o m.

Någon som märkt någon prestanda skillnad efter senaste patchen? Mig flyter det på riktigt fint på fleetet nu fastän jag kör på en halvkass bärbar. Däremot får jag enorma laggspikes i warzones nu :/
Citera
2012-09-27, 21:22
Medlem
Spelar ju egentligen ingen roll vad för server pvp/pve, men har hört rykten att de ganska tomt på servrana o att de inte går pvea i grupper osv , så kollar med er som verkar lira en hel del Raids o så är man inresserad av.
Citera
2012-09-27, 22:04
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Spelar ju egentligen ingen roll vad för server pvp/pve, men har hört rykten att de ganska tomt på servrana o att de inte går pvea i grupper osv , så kollar med er som verkar lira en hel del Raids o så är man inresserad av.

uhm vad kommer de rykterna ifrån? Kanske stämder pre 1.3 patchen dvs runt juni men nu har de mergat servrarna, tar max 10 min att queuea till flashpoints. Raid underlättar ju att ha en guild till men det frågas i princip hela tiden efter folk till just raids i general chatten.

Jag och många andra svenskar sitter iaf på tomb of freddon nadd.
Citera
2012-09-28, 10:40
Medlem
odin32s avatar
Citat:

Jag spelar på en utav Nord Amerika servarna och där är det hur mycket folk som helst, det tar ungefär
2-5 min för att komma in i en pvp match och ungefär 15-30 min för en flashpoint grupp och då är jag inte online så mycket på deras "primetime"
Citera
2012-10-01, 11:37
Medlem
Discobands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odin32
Jag spelar på en utav Nord Amerika servarna och där är det hur mycket folk som helst, det tar ungefär
2-5 min för att komma in i en pvp match och ungefär 15-30 min för en flashpoint grupp och då är jag inte online så mycket på deras "primetime"

Lirar alliance på Tomb of Freedom Nadd (EU) och har inte heller några problem med att få grupp till PvP eller Flashpoint. PvPn brukar "poppa" inom 5 min och flashpoint inom en 30 min... Så jag tycker det var ett bra val av Bioware att minska servrarna.
Citera
2012-10-01, 15:52
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discoband
Lirar alliance på Tomb of Freedom Nadd (EU) och har inte heller några problem med att få grupp till PvP eller Flashpoint. PvPn brukar "poppa" inom 5 min och flashpoint inom en 30 min... Så jag tycker det var ett bra val av Bioware att minska servrarna.

Det är Republic mot empire :P Sen minskade de inte servrarna utan de köpte nya mega servrar då de mergeade de gamla servrarna. Rätt ska vara rätt
Citera
2012-10-01, 20:39
Medlem
fuskas avatar
Okay spelat lite nu efter ett ½års uppehåll (helar som en gud fortfarande i pvp ) Vad är War hero för Rank? är det som gamla Battle master? Eller hur får man det?
Några andra tips?

Vart och vad ska man grinda? tänkte nog mest mangla pvp. Så finns det några på nadd som behöver helses så säg till här i tråden.

tummen upp för att dom har fixat force wave animationen!!
Citera
2012-10-02, 08:36
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Okay spelat lite nu efter ett ½års uppehåll (helar som en gud fortfarande i pvp ) Vad är War hero för Rank? är det som gamla Battle master? Eller hur får man det?
Några andra tips?

Vart och vad ska man grinda? tänkte nog mest mangla pvp. Så finns det några på nadd som behöver helses så säg till här i tråden.

De har mk2, Battlemaster och War hero nu. Battlemaster är samma som förr men war hero är bättre. Var 70 i valor tidigare men verkar som de ändrat det då jag kunnat köpa och utrusta med rank 65. För pvp finns det tyvärr än så länge bara warzones men för pve finns det esto mer alternativ.
Citera
2012-10-02, 13:00
Medlem
Discobands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Några andra tips?

Kände det samma när jag kom tillbaka för ett par dagar sen. Sorc healer är för jävla gött att lira som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in