2012-09-21, 19:56
Bannlyst
Testade igen idag och fan inget vidare. Synd att dem inte addat mycket content sen sist heller, och spelet i sig känns väldigt rostigt efter GW2.
Citera
2012-09-21, 20:28
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydh
Hmm, svårt att tro det faktiskt. De ska ut med F2P och även Ancient Hypergates och Dreadguard Op'en, som antagligen inte kommer i sama patch, vilket betyder att 1.5 och 1.6 ska komma ut innan året är slut. Sedan "expansionen" on top of that i år. Njae... jag är skeptisk...

Sant, dock säger de ju i teaser trailern, coming this year
Citera
2012-09-21, 23:10
Medlem
Feverdogs avatar
http://www.livestream.com/starwarstheoldrepublic

mycket nyttigt info.
Citera
2012-09-23, 01:06
Medlem
Hur är end-game i SWTOR i dagsläget? Några förbättringar sen det släpptes? Har ju förstått att instanser/raids var rätt enkelt för ett tag sen, iaf.
Citera
2012-09-23, 11:04
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredo_N
Hur är end-game i SWTOR i dagsläget? Några förbättringar sen det släpptes? Har ju förstått att instanser/raids var rätt enkelt för ett tag sen, iaf.

Beror på när du spelade senast. Finns ett "nytt" område som heter black hole, voss har fått pve dailys och weeklys, ilum har, belsavis? har. Nya raids finns det med med bla nightmare mode som ska vara betydligt svårare än de gamla. Sen kommer strax terror from beyond som ska vara ännu svårare i nightmare.

På streamen jag länkade ovanför sa de även att de jobbar på något "downscaling" liknande att man kan göra raidsen i mindre grupper och vid lägre level. Det ska även införas nya pve bitar för de som inte gillar att raida.

Sen ska worldeventen bli mer regelbundna (hur sjukt rolig var inte senaste?) och det finns ju de vanliga pvp daily och weekly.

Så aa det finns en jäkla massa att göra.

Lite mer info från streamen är att 1.4 troligtvis går live nästa vecka och att spelet går f2p i november.
Citera
2012-09-23, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feverdog
Beror på när du spelade senast. Finns ett "nytt" område som heter black hole, voss har fått pve dailys och weeklys, ilum har, belsavis? har. Nya raids finns det med med bla nightmare mode som ska vara betydligt svårare än de gamla. Sen kommer strax terror from beyond som ska vara ännu svårare i nightmare.

På streamen jag länkade ovanför sa de även att de jobbar på något "downscaling" liknande att man kan göra raidsen i mindre grupper och vid lägre level. Det ska även införas nya pve bitar för de som inte gillar att raida.

Sen ska worldeventen bli mer regelbundna (hur sjukt rolig var inte senaste?) och det finns ju de vanliga pvp daily och weekly.

Så aa det finns en jäkla massa att göra.

Lite mer info från streamen är att 1.4 troligtvis går live nästa vecka och att spelet går f2p i november.

Jag har faktiskt inte spelat alls tidigare, men jag är rätt sugen på att börja.

Det du säger låter ju faktiskt lovande, speciellt om man tänker på hur tongångarna gick när spelet var nytt.
Citera
2012-09-24, 22:07
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredo_N
Jag har faktiskt inte spelat alls tidigare, men jag är rätt sugen på att börja.

Det du säger låter ju faktiskt lovande, speciellt om man tänker på hur tongångarna gick när spelet var nytt.

Det är vad jag brukar säga. Många som bashar spelet bygger sina argument hur spelet var då. Efter 1.3 patchen blev det verkligen ett annorlunda spel (egentligen det spelet vi väntade oss vid release). Men ja är du sugen kan jag slänga iväg en trail eller så väntar du till november då de säger det ska bli f2p.

Mesta endgame blir rätt grindigt i längden efter man testat allt men de lovar bot på det. Men å andra sidan vilket mmo är inte grind.

Men men bilda dig en egen uppfattning
Citera
2012-09-25, 19:38
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Citat:
Det är vad jag brukar säga. Många som bashar spelet bygger sina argument hur spelet var då. Efter 1.3 patchen blev det verkligen ett annorlunda spel (egentligen det spelet vi väntade oss vid release). Men ja är du sugen kan jag slänga iväg en trail eller så väntar du till november då de säger det ska bli f2p.

Mesta endgame blir rätt grindigt i längden efter man testat allt men de lovar bot på det. Men å andra sidan vilket mmo är inte grind.

Men men bilda dig en egen uppfattning

va hände i 1.3?

Citera
2012-09-25, 22:59
Medlem
sydhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiderman-ninja
va hände i 1.3?

http://www.swtor.com/patchnotes/1.3.0/allies

Bland annat mycket fixar för performance och:

Edit: 1.4 kommer imorgon!

http://www.swtor.com/blog/scheduled-maintenance-game-update-1.4-september-26th-2012
Senast redigerad av sydh 2012-09-25 kl. 23:07.
Citera
2012-09-25, 23:16
Medlem
Feverdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiderman-ninja
va hände i 1.3?

Det var en jäkla massa men läs patchnotsen som länkdes ovan.

1.4 imorrn, taggad!
Citera
2012-09-25, 23:28
Medlem
leathur_ls avatar
Citat:
Det var en jäkla massa men läs patchnotsen som länkdes ovan.

1.4 imorrn, taggad!

Verkar jävligt fett. Lyckades aldrig komma igång med min nysatsning under 1.3, men blir mer och mer sugen på att göra ett nytt försök. Tidsbrist och brist på folk att spela med sätter dock käppar i hjulen.
Citera
2012-09-26, 00:02
Medlem
Vilken server ska man spela på om man vill spela med svenskar? Är spelet något vidare bra när man väl har kommit till max leveln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in