• 1
  • 2
2008-07-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fox82
F12 fungerar bara givetvis om du äger en liscens till Windows Vista. OM du fick med Vista till din laptop kan du kanske genom att kontakta var du köpte den få råd och tips på var du kan köpa datorspecifik liscens eller helst backupskivor. Varning: Det är i värsta fall inte billigt.

På grund av många omständigheter då jag själv köpte en rekonditionerad laptop av en stor elektronikkedja kunde jag aldrig göra en back-up skiva själv, och fick kedjan att betala ett polskt företag som tillverkade specialbackupskivor för att skicka en fabriksbränd vista-skiva till mig. (edit: det gällde även det HP)

Om man inte tycker om att betala för sina program finns det som andra har sagt exempelvis p2p-program och torrents. Det lättaste är om du har en datorkunnig vän eller släkting som kan hjälpa dig med den biten, då det på några korta rader blir lite svårt att förklara. Piratebay med flera är sajter som har länkar till små filer som innehåller information som gör det möjligt att ladda ner legala och illegala program och musik från hundratusentals andra datoranvändare som själva har det du vill ladda ner. Exempelvis operativssystemen Windows XP eller Vista.

ok lät väldigt krångligt det där backupskivan...men jag vill i princip bara in och surfa på laptopen men det är la bara att ladda ner en xp skiva och så byter och köra den eller? har sökt på torrent sidorna med vet inte riktigt vilken jag ska välja att ladda ned?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in