2008-07-17, 17:00
Medlem
Kan hända att denna ska vara i nån annan forumsdel men chansar här.

Har kopplat datorn till min TV via DVI->HDMI. När jag sätter på en 720p film på datorn så funkar allt perfekt men när jag sedan "drar över" den till TVn (dualview) så börjar bilden hacka otroligt mkt. Någon som vet vad detta beror på?

Det lustiga är att det kom ganska plötsligt, har inte vart så innan. Kommer ej ihåg om jag mixtrat med inställningarna i Nvidia-kontrollpanelen men det kanske har nåt med saken o göra?

Tack på förhand.
Citera
2008-07-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen

Har kopplat datorn till min TV via DVI->HDMI. När jag sätter på en 720p film på datorn så funkar allt perfekt men när jag sedan "drar över" den till TVn (dualview) så börjar bilden hacka otroligt mkt. Någon som vet vad detta beror på?

Det lustiga är att det kom ganska plötsligt, har inte vart så innan. Kommer ej ihåg om jag mixtrat med inställningarna i Nvidia-kontrollpanelen men det kanske har nåt med saken o göra?

Tack på förhand.

Kanske har något att göra med refreshraten att göra. Din tv kanske inte klarar hz:en som datorn skickar ut? Prova ändra fpsen till typ 50hz så kanske det fungerar bättre..
Citera
2008-07-17, 19:59
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkalinen

Tack på förhand.

Du kan inte ha en vanlig VGA skärm kopplad väl och köra HDMI parallelt med den? jag surfar direkt på min tv 720p med HDMI, har dock en VGA skärm kopplad som till största delen är avstängd men som enkelt aktiveras men för att få HDMI:n att fungera bra så kör jag HDMI som första val, med andra ord datorn startar med HDMI för annars blir bilden i mitt fall helgalen.
Citera
2008-07-17, 22:20
Medlem
Jo men alltså det har ju funkat innan, fattar inte vad som hänt. Om jag kör "single display" på TVn och spelar upp HDn så funkar det iaf perfekt så jag får väl köra på det. Men känns konstigt att de funkat innan

blev ingen skillnad med 50hz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in