2008-07-16, 18:46
Bannlyst
Jag har 2 datorer, en bärbar och en stationär. Kompisar och jag kan inte sitta på samma cashgame bord här hemma eftersom det är samma ip. Men om jag skulle köra tor på den bärbara och min vanliga ip på stationära vad händer då? Kan dom se att det kommer från samma stället ändå?
Citera
2008-07-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoppaFRAnu
Jag har 2 datorer, en bärbar och en stationär. Kompisar och jag kan inte sitta på samma cashgame bord här hemma eftersom det är samma ip. Men om jag skulle köra tor på den bärbara och min vanliga ip på stationära vad händer då? Kan dom se att det kommer från samma stället ändå?

Om de kollar IP:t så ser de garanterat inte samma IP på den datorn som använder TOR och den utan.
Citera
2008-07-16, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jinjo
Om de kollar IP:t så ser de garanterat inte samma IP på den datorn som använder TOR och den utan.

ja alltså jag tror ju det är ip:t de kollar. Finns det något annat de kan kolla?
Citera
2008-07-16, 19:17
Medlem
Kuzmins avatar
Går inte pokerspelet genom java/flash?

De upprättar direkta uppkopplingar och struntar i tor.
Citera
2008-07-16, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kuzmin
Går inte pokerspelet genom java/flash?

De upprättar direkta uppkopplingar och struntar i tor.

Ah det är sant. Damn.
Citera
2008-07-16, 19:30
Medlem
Gurka___s avatar
Citat:
Ah det är sant. Damn.

Däremot kan du ju bara ställa in en proxy i Java,
Citera
2008-07-16, 19:42
Medlem
Troians avatar
Pokersajterna har mycket avancerade system för att förhindra dylikt. Vill du ändå vara uppkopplad med två händer på samma bord föreslår jag två olika uppkopplingar. Kör exempelvis 3G eller uppringd förbindelse på den ena handen.
Citera
2008-07-16, 21:03
Medlem
Kuzmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Pokersajterna har mycket avancerade system för att förhindra dylikt. Vill du ändå vara uppkopplad med två händer på samma bord föreslår jag två olika uppkopplingar. Kör exempelvis 3G eller uppringd förbindelse på den ena handen.

Precis, mobilt bredband och grannens trådlösa är också möjligheter.
Citera
2008-07-16, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Jo tänkte på det med men orkar inte klydda med det. Trodde bara jag hade kommit på världens grej att utföra simpel chipdumpning Men det får vara då.
Citera
2008-07-16, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gurka___
Däremot kan du ju bara ställa in en proxy i Java,

Har inte så stor kolla? Ställa in en proxy? Hur? Eller du menar köra sidan genom en proxy typ atunnel.com ?
Citera
2008-07-16, 21:07
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Jo tänkte på det med men orkar inte klydda med det. Trodde bara jag hade kommit på världens grej att utföra simpel chipdumpning Men det får vara då.

VNC till nån polares dator? Men brukar sega rätt bra när det gäller poker.
Citera
2008-07-16, 21:22
Medlem
Citat:
"Simpel chipdumpning" finns inte på någon vettig sida. Att du inte har samma uppkoppling är ju en extremt liten sak... De är bra på att upptäcka dumpning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in