Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2008-08-01, 19:59
Medlem
Jo som jag har fattat det så skickar jag pengarna men dom hänger som mest bara i luften tills jag antingen skickar tillbaka varan för att jag är missnöjd eller tills jag godkänner, är jag helt ute och cyklar då eller?
Citera
2008-08-02, 11:31
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnKoppSprit
Jo som jag har fattat det så skickar jag pengarna men dom hänger som mest bara i luften tills jag antingen skickar tillbaka varan för att jag är missnöjd eller tills jag godkänner, är jag helt ute och cyklar då eller?

Ja, så funkar det. Jag har dock aldrig använt det själv och vet inte hur säkert det är. Däremot skulle jag be honom dra åt skogen när han inte ens kan skicka enligt överenskommelse till att börja med. Det känns sjukt oseriöst, jag skulle inte lita på honom för en sekund. Antingen levererar han utifrån det ni hade sagt från början (postförskott?) eller så blir det ingen affär. Men självklart gör du som du vill. Men tänk (som folk har sagt) på att nya bärbara burkar från seriösa företag är billiga numera.
Citera
2008-08-02, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Ja, så funkar det. Jag har dock aldrig använt det själv och vet inte hur säkert det är. Däremot skulle jag be honom dra åt skogen när han inte ens kan skicka enligt överenskommelse till att börja med. Det känns sjukt oseriöst, jag skulle inte lita på honom för en sekund. Antingen levererar han utifrån det ni hade sagt från början (postförskott?) eller så blir det ingen affär. Men självklart gör du som du vill. Men tänk (som folk har sagt) på att nya bärbara burkar från seriösa företag är billiga numera.

Jag har då beställt de nu igen, via giro, får väll se om den kommer eller inte är inte så brydd längre så det känns inte som nån stor grej om den inte kommer. Och kommer den inte den här gången så ger jag ju självklart upp me den där människan
Citera
2008-11-13, 16:36
Medlem
Hur gick det med detta? (Vet att det är en gammal tråd) Tänkte köpa en dator därifrån, men han vill att jag förskottsbetalar halva eller hela beloppet. Så tänkte höra först här hur det slutade.

Mvh Semit
Citera
2008-11-21, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semit
Hur gick det med detta? (Vet att det är en gammal tråd) Tänkte köpa en dator därifrån, men han vill att jag förskottsbetalar halva eller hela beloppet. Så tänkte höra först här hur det slutade.

Mvh Semit

Jag gav upp helt enkelt
Citera
2009-01-19, 17:43
Medlem
betalt i förskott och väntar

Sambon har köpt en PC från laptopmasters och betalt i förväg. Fått en räkning på vad som ska betalas vilket betalades efter kontakt med företaget där de sa att frakt inte debiterades för nya kunder.

Efter en vecka hörde vi av oss och frågade vad som sker med leveransen och får svar att den kommer på fredag, dvs förra veckan.

Efter ytterligare en dag kom ett nytt mail där man sa att man ville ha 150 kr i frakt för att sända PC'n. Först säger man att alltså en avgift inte ska debiteras och sedan när man inte levererar förklaras det med att avgiften inte betalts. Jag har inget emot att betala för frakt men det känns surt att man inte kan få raka besked.

Har sökt kontakt via mail och telefon för att få reda på vad som gäller men får inget svar från dem.

Man kan alltså säga att laptopmasters verkar vara pålitligt opålitliga. Min rekommendation är att kontakta företaget om du tycker att den här typen av dialog via mail och telefon där du försöker få svar är kul. Annars är det undvik som gäller.
Citera
2009-01-27, 07:05
Medlem
Hahahaha

hur kan man vara så sniken att man ens funderar på att köpa nått av den bonntjyven.

bara för att han har en registrerad firma såbetyder det absolut inte att ni har några rättigheter vill han blåsa er så gör han det oavsett om han har reggat bolag eller inte..

dom där 150 kronorna är nog bara ett försök att mjölka dig på det lilla extra hehe.

ja den siste är ju inte född ännu.

föresten om nån hadde bett dig att skicka tretusen kronor i ett kuvert och att du sen skulle få en dator efter ett par veckor skulle du gått med på det då
Citera
2009-02-07, 17:08
Medlem
avslut

Får som avslut på sambons och min affär med laptopmasters säga att jag till min förvåning fick tillbaka pengarna från dem efter ett mail till dem där jag var väldigt tydlig om att de skulle betala tillbaka omgående.

Skulle alltså säga att de inte är oärliga i meningen att de vill blåsa dig utan bara att de är jobbiga att ha och göra med. Slutsatsen undvik kvarstår.

(självfallet hade jag fått stå för betalningen, sambon är ju kvinna)
Citera
2009-02-08, 00:49
Medlem
Alvéss avatar
Så du fick tillbaka pengarna, skönt. Innehöll mailet möjligtvis hotelser om polisanmälning?
Citera
2009-08-13, 17:18
Medlem
vend1as avatar
itkliniken är inte itkliniken

Citat:
Ursprungligen postat av itkliniken
några folk beställar varor med postförskott och sen strunta att hämta ut dom från posten.många företåg i sverige förlorar mycket pengar i form av förbetalt frakt som företag själva betala genom oseriös beställningar.Jag har förstålsen för den lilla firma att inte genomföra affären.varför har köpare inte använd blockets internet giro???? det verker som köpare får kolla hennes garderob också.

det spelar ingen roll om en är invandrare eller svensk, rasism har ingen plats på FLASHBACK

Vem fan är du *****???
Citera
2009-08-13, 17:40
Medlem
vend1as avatar
Angående inlägg av medlem som kallat sig itkliniken

Hej,

iTkliniken är en verksamhet i Örebro (itkliniken.se) som inte har dålig ryckte (whatsoever). Verksamma sedan 1999 dock under andra namn iom att verksamheten har flyttats från england. men sedan 2005 är det iTkliniken som gäller i Örebro.
Irriterande är det att se sådana försök att göra vardagen svårare. Denna oseriösa medlem har lagt in detta:

Citat:
Ursprungligen postat av itkliniken
några folk beställar varor med postförskott och sen strunta att hämta ut dom från posten.många företåg i sverige förlorar mycket pengar i form av förbetalt frakt som företag själva betala genom oseriös beställningar.Jag har förstålsen för den lilla firma att inte genomföra affären.varför har köpare inte använd blockets internet giro???? det verker som köpare får kolla hennes garderob också.

det spelar ingen roll om en är invandrare eller svensk, rasism har ingen plats på FLASHBACK

Vill bara säga att detta är inte iTkliniken utan någon/några av de som vet att iTkliniken gör ett bra jobb och som vanligt försöker att smutsa ned. typiskt!

Fakta om itkliniken@flashback:
itkliniken
Medlem
Reg.datum: 2008-07-28
detta inlägg: 2008-07-28, 18:17
Senaste aktivitet: 2008-07-30 20:41

Dessa kommentarer förstår jag:

Citat:
Ursprungligen postat av sparv3n
Ahmed, ta och lugna ner köttet lite. Varför i helvete lägger man ut en annons om man inte vill sälja varan?

Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det där är inte ett fungerande resonemang. Antingen erbjuder man postförskott och genomför affären som utlovat, eller så erbjuder man inte postförskott. Det går ju inte att plötsligt ändra sig när affären är uppgjord och skita i att skicka varan. Litar man inte på att kunderna hämtar ut grejerna får man ta en del eller hela summan i förskott, men det måste ju stå klart från början i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av EnKoppSprit
Men om han inte tänker skicka datorn ska han ju inte lova att göra det heller? dessutom kan han väll inte tro att det är en oseriös beställning när jag gång på gång klagar på att han inte skickat den?

Ingen dator idag heller. Förhoppningar = 0
Hälsning till itkliniken@flashbackEy: va't faire enculé fils de putte. Que ton âme brüle en enfer fils de salope
Citera
2009-10-15, 12:05
Medlem
Ej pålitlig

Jag köpte en Laptop i juni och den var inte komplett. Lämnade den för komplettering av program den 24 augusti och har fortfarande inte fått igen den. Varje gång jag kontaktar säljaren får jag till svar att programmet ej har kommit eller att den som ska göra arbetet inte har tid. Jag har anmält Laptopmasters till Allmänna Reklamationsnämnden och begär pengarna tillbaka. Köp inte av Laptopmasters.com
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in