2008-07-16, 14:48
Bannlyst
Tjena,

Nu är det så att jag skall göra en fabriksåterställning, vilket jag gjort förut. Eftersom jag inte har någon återställningspunkt, måste jag ta mig in i recoverymode tror jag. Man matar en F1,F3 tangent eller dylikt under uppstart av datorn, för att sedan komma till en meny där man kan starta om hela datorn, detta har jag gjort en gång förut. Men har nu glömt bort hehe.

Någon som har ett svar på mitt problem?

Tacksam för hjälp!
Citera
2008-07-16, 15:55
Bannlyst
Kom igen ge mig ett svar!
Citera
2008-07-16, 16:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Operativsystem?

Är det en systemåterställning eller en reperation som du vill ha hjälp med?
Citera
2008-07-16, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Operativsystem?

Är det en systemåterställning eller en reperation som du vill ha hjälp med?

system tror jag att det är, alltså det blir en fabriksåterställning
Citera
2008-07-16, 20:30
Moderator
MondoBizarros avatar
Vild gissning: du har en HP, Dell eller liknande köpe-dator som kommer med en återställningspartition?
Dåså, om du vet att detta ska kunna göras från bios, läs då vad som står när du startar om datorn så borde problemet vara löst, tycker man.
Citera
2008-07-16, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Vild gissning: du har en HP, Dell eller liknande köpe-dator som kommer med en återställningspartition?
Dåså, om du vet att detta ska kunna göras från bios, läs då vad som står när du startar om datorn så borde problemet vara löst, tycker man.

Ja det är en HP. Nej men under uppstarten så skall man mata någon av F1,F2,F3,F4,F5,F6 eller dylikt har jag för mig, för att kunna sedan få upp en meny, en bios meny tror jag, för att där igenom fabriksåterställa, eller finns det ett lättare sätt att göra detta på?
Citera
2008-07-16, 21:17
Medlem
SparTyres avatar
Det låter som att du vill boota upp från CD'n. Olika bios har olika knappar för boot-menyn (F3 och F8 är de jag sett), men du kan ändra bootordningen i biossetup'en - Advanced CMOS settings (brukar de finnas ialla fall). Se till att CD är mer prioriterat än Hard drive.

Kan lägga till att det står på skärmen vilka knappar du ska trycka på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in