2008-07-16, 04:13
Medlem
mrvecks avatar
Nu ska Mrveck tala ut :P

Jag har alltid varit lite speciell. Inget som andra märker.
Jag är alltid orolig att det ska hända mina närmaste nåt.
Så fort jag ser en ambulans åka åt det hållet jag bor så börjar jag fundera om det har hänt nån familjemedlem nånting. I vissa fall måste jag till och med ringa eller skicka sms för att kolla att allt är bra med dem.
Har fått 2 dödsbud och sett min syster få ett på de senaste 2 åren, kanske nåt som kan påverka.

Dessutom är jag alltid orolig för att jag ska ha nån sjukdom, är rädd för att dö i förtid.
Jag går och bekymrar mig för saker, just nu funderar jag på hur det ska gå att köra bil i vinter när det är snö (tänk om jag kör av vägen). Krockade förra vintern.
Dessutom har jag massa saker som känns fel att göra. T.ex en gång så köpte jag glass på konsum, en speciell sorts glass, med några kompisar.
Två dagar senare fick en av kompisarna en hjärnblödning och avled några dagar senare.
Därför kan jag inte köpa den glassen överhuvudtaget längre eftrsom det känns som att det ska hända nåt dåligt då.

Överlag så kan man väl se det som så att jag tänker för mycket.
Kan man bli av med detta utan att besöka psykolog eller liknande?

Mår i övrigt prima och känner mig sällan nere och liknande utan det är bara dessa grejer som stör mig så förbannat.
Senast redigerad av mrveck 2008-07-16 kl. 04:14. Anledning: Stavning
Citera
2008-07-16, 14:52
Medlem
mrvecks avatar
Ingen??
Citera
2008-07-16, 20:51
Medlem
flowss avatar
Anledningen till att du inte fått så många svar kan ju ha att göra med att det inte finns så mycket "konsigt" folk reagerar på i din text.

Jag menar, personligen tycker jag du reagerar helt adekvat. Det är väl klart som korvspad att man är orolig att någon närstående kommer dö om det som du berättar om hänt. Samma sak med glassen.

Dessutom bidrar du med självinsikt vilket för mig betyder att du har alla koppar i skåpet.

Skillnad om du hade skrivit: "JAG KAN INTE ÄTA GLASS FÖR DÅ KOMMER NISSE DÖÖÖÖÖÖÖ aaaaaaaaahh"
Citera
2008-07-16, 21:23
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Det var upp en liknande fråga för ett tag sen. GAD kallas det jag tänker på, ett slags ångestsyndrom. Googla och läs lite mer så ser du om det passar in!
Citera
2008-07-16, 21:37
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAndersson
Det var upp en liknande fråga för ett tag sen. GAD kallas det jag tänker på, ett slags ångestsyndrom. Googla och läs lite mer så ser du om det passar in!

Sanningen är dock den att de flesta av oss kan tro att vi passar in på diverse diagnoser.

Säger dock ingenting.
Citera
2019-06-23, 02:17
Medlem
Gurgla890s avatar
Du kommer d
Citera
2019-06-23, 02:21
Medlem
Sirener är ljud stök, jag har det samma, tankarna går igång, tror det är rätt normalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in