• 1
  • 2
2008-07-16, 22:16
Medlem
Satyricons avatar
Macar håller länge. Jag kör fortfarande en del på en Mac Classic från 1992. Har inte ens behövt byta PRAM-batteri i den.

Dessutom har jag aldrig haft problem med att installera Mac OS, knappast något annat Macprogram heller. Enda gångerna jag har behövt ta hjälp av supportavdelningar är när jag har behövt använda Windows. Vem som någon gång har använt Mac vill någonsin gå tillbaka till Windows?
Citera
2008-07-19, 18:46
Medlem
Fogelbergs avatar
Min fråga borde passa här inne...
Var i butiken idag och kollade på mac datorer, sambon fastnade hårt för Imac 24" så det blir en sådan och en Macbook 13", men min fråga är.... tåler den att flyttas regelbundet eller ska vi än en gång ha en fast plats för en dator?
Tänkte att ha dator på ett sideboard brevid soffan och sen när den ska användas så sätter man Imac'en på soffbordet. Tål den detta eller ska man skaffa ett litet datorbord?
Citera
2008-07-19, 18:51
Medlem
Durkslags avatar
iMac'ens komponenter är ungefär som de i en bärbar dator, fast med en större skärm då förstås. Den tål att flyttas runt så länge man inte skakar den när hårddiskarna är igång eller är väldigt oförsiktig med den.

Om den ska flyttas runt väldigt mycket är antagligen en riktig bärbar att föredra men om du orkar och vill trassla med (de få) kablar som finns på iMac'en så går det utmärkt att flytta hur du vill.
Citera
2008-07-19, 18:54
Medlem
Fogelbergs avatar
Jo, det var något sådant man tänkte på att det är ju som en stor bärbar.... den kommer ju inte startas förrän den är på den plats man ska använda den. Trådlöst TGB och mus kommer skaffas så det handlar endast om en strömkabel till den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in