2008-07-17, 11:25
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Just i denna stund s sitter jag i doften av ggmk slppt av mitt kra djur med en ljudlig fjrt.
Ibland kan han se frvnad ut & sniffa sig gracist under svansen & ge mig en anklagande blick som det vore mitt fel att han luktar illa under svansen.
Nu stack han ut p balkongen & lmnade mig hr i stanken.
Det dr r en klassiker. min schfer brukar dra en mk nr han glder frbi mig och sambon, sedan lmnar han rummet. Tack och lov luktar han inte lika illa som polarens boxer, han mste ta sjlvdda grejer.
Citera
2008-07-17, 12:56
Medlem
Soppas avatar
Ngra av FB-hundarna verkar ju iallafall tycka att det r lite pinsamt att fisa

Hr har det pruttats hejvilt hela natten d monstret satte i sig ngra lkerol igrkvll...
Men genom att vi har jobbat med positivfrstrkning s skms hon inte lngre
Citera
2008-07-17, 19:22
Medlem
ppelkcks avatar
Jag har haft hundar sen jag var unge och aldrig haft ngra som har fisit mer n kanske nr dom snott surstrmming eller vid jul nr dom ftt fr mycke fett frn julskinkan eller nt annat dom inte r s vana vid.

En hund som fr rtt mat varken pruttar eller smygfiser.
Citera
2008-07-17, 19:37
Medlem
Soppas avatar
Du fiser inte heller antar jag
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Jag har haft hundar sen jag var unge och aldrig haft ngra som har fisit mer n kanske nr dom snott surstrmming eller vid jul nr dom ftt fr mycke fett frn julskinkan eller nt annat dom inte r s vana vid.

Citera
2008-07-17, 19:41
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck

Skitsnack...Jag har haft hundar som levt p torrfoder, fryst frskfoder och BARF oavsett diet, alla fiser. Alla mnniskor fiser, alla djur fiser det r rtt enkelt.

Dremot har jag mrkt att hundar som lever p torrfoder fiser MER n andra...men ALLA fiser
Citera
2008-07-17, 20:44
Medlem
apoteks avatar
Min hund fiser riktiga djvulsfisar. Senast idag nr vi var hos veterinren. De r ljudlsa, men helvete vad de luktar.
Han mkar allra helst nr vi ligger i soffan och myser, nr han har bakdelen ngra centimeter frn mitt ansikte.

Sen s undrar jag om era hundar rapar? Det gr min. Har aldrig hrt en hund rapa tidigare, men min gr det, hgt och tydligt.
Citera
2008-07-17, 20:49
Medlem
Soppas avatar
Jod, Tussan rapar alltid nr hon har tit sin namnam, dvs frukost och middag.
Ibland fr hon en liten skl med mjlk och d rapar hon riktigt riktigt hgt
Citat:
Ursprungligen postat av apotek
Min hund fiser riktiga djvulsfisar. Senast idag nr vi var hos veterinren. De r ljudlsa, men helvete vad de luktar.
Han mkar allra helst nr vi ligger i soffan och myser, nr han har bakdelen ngra centimeter frn mitt ansikte.

Sen s undrar jag om era hundar rapar? Det gr min. Har aldrig hrt en hund rapa tidigare, men min gr det, hgt och tydligt.
Citera
2008-07-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Pruttar era hundar, och bryr de sig om det?

Vi mnniskor r ju uppvuxna med att det r ngot pinsamt, men min vovve pruttar friskt nd och hjer inte ens p gonbrynet.
Fr att inte f henne att tycka att det r lika pinsamt med prutt som vi mnniskor tycker att det r s brukar jag bermma henne nr hon pruttat

Hur gr ni?
Allts...Frst tyckte jag att detta inlgger var pinsamt dligt, men sedan kom jag p..Att flera hundar verkar "skmmas" nr det skiter? Om man kollar p dom under akten snker dom huvudet med ronen bakt och sneglar p en sdr underlgset - iallafall min hund.
Nr han pruttar dremot s bryr han sig inte ett skit s hmm. Njae, tror knappast dom tycker det r srskilt pinsamt faktiskt.
Citera
2008-07-17, 21:54
Medlem
ppelkcks avatar
Citat:
Du fiser inte heller antar jag
Jodu - jag fiser ibland s jag sjlv fr g ut fr att kunna andas och jag slpper brakare s det blir utbuktningar p brallorna. Det beror p att jag ter en massa olika prutt-och-fismat som bnor, lk, godis, gg, mjlkprodukter mm i en salig blandning.

Hundarna dremot fr ungefr samma helfoder jmt och har drfr prima matsmltning, fasta lttplockade korvar och fiser ytterst sllan. Jag har hund med p jobbet och den hade garanterat inte ftt vara med om den brukat slppa generande fisar. Jag kan ltt rkna tv rs hundfisar p ena handens fingrar utan att behva torka av dem eftert.

Frmodligen har det varit nt allvarligt fel p mina hundar eftersom de faktiskt inte brukat ha fr vana att fisa, varken med ljud eller med lukt. Under alla r har jag haft EN enda fishund, den hade kroniska matsmltningsproblem och blev inte s gammal trots att den fick leva p dyrt dietfoder.
Citera
2008-07-17, 23:36
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Jag har haft en katt som skmdes ngt fruktansvrt nr han pruttade....

Vidare, min hund sger tyvrr inte till genom att g och pipa vid drren nr hon behver g ut, utan i hemlighet sitter hon och slickar sig
Ha ha ha!
Min katt-rackare fes s det smattrade i parketten,vnder sig om och undrar "vad fan var det som hnde?" och gr drifrn...
(jo jag hll p att d,frst av smattret,sedan av stanken! )
Citera
2008-07-17, 23:37
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
hahaha kul trd.

Katten e ju lagom strande nr den har rva i ansiktet nr man typ ligger ner o snt. Och om den fjrtar d s blir ja oftast rtt sne...
Ha ha ha!! Mysigt!
Citera
2008-07-17, 23:41
Bannlyst
Ett tips: Misshandla hunden varje gang den fiser sa lar den sig att inte prutta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in