2009-02-12, 22:49
Medlem
sommarlovs avatar
Du kan också stimulera prostatan genom att trycka upp en plastslang i urinröret, fråga någon som fått vara med om det!

Skulle det då betyda att alla män ska göra så?
Citera
2009-02-12, 22:55
Medlem
m4ver1cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaboniz
Hej allihopa, här kommer en fråga till er kristna. Satt och tänkte lite på frågor och argument som kristna ofta ställer mot mig som ateist. Ni som är kristna hävdar att ni är troende pga. att ni tycker det är mest troligt. Varför? Det är ju inget som är logiskt det ända är att kristna kan gömma sig bakom alla bibelns hörn.
T.ex. Detta tycker jag är lite intressant och underhållande, med homosexxualitetfrågan. En man ska icke ligga med en annan man, hur kommer det sig då att män har sin g-punkt i rumpan?

Är det inte så att det som står är typ att "en man ska inte ligga med en annan man såsom han ligger med en kvinna"?

Om det är det som står så är det ju feltolkat att homosexualitet är fel, eftersom en homosexuell man inte ligger med kvinnor överhuvudtaget.
Citera
2009-02-12, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaboniz
Hej allihopa, här kommer en fråga till er kristna. Satt och tänkte lite på frågor och argument som kristna ofta ställer mot mig som ateist. Ni som är kristna hävdar att ni är troende pga. att ni tycker det är mest troligt. Varför? Det är ju inget som är logiskt det ända är att kristna kan gömma sig bakom alla bibelns hörn.
T.ex. Detta tycker jag är lite intressant och underhållande, med homosexxualitetfrågan. En man ska icke ligga med en annan man, hur kommer det sig då att män har sin g-punkt i rumpan?
Jag tycker du skall satsa på detta, möjligen hittar du en trevlig kille på FB att experimentera med...
Citera
2009-02-13, 00:39
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
För oss män ligger "g-punkten" i röven(som du påstår) för att det är skön känsla när vi skitit . Punkt slut.
Citera
2009-02-13, 08:09
Medlem
excelsiss avatar
Trådar om kristnas syn på bögeri ( ) sammanfogade.

/mod
Citera
2009-11-13, 14:32
Medlem
Är homosexualitet en synd?

Är homosexualitet en synd? Får man vara gift med någon av samma kön enligt bibeln och den kristna tron? om man inte får det skulle jag uppskatta någon form av källa eller att någon förklarar på ett sätt så att jag verkligen förstår på vilket sätt det skulle vara en synd.
Citera
2009-11-13, 14:33
Medlem
Eurynomoss avatar
3 Moseboken 18:22
Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt.

Har jag fel när jag påstår att det finns 1 miljon trådar om det här på FB?
Citera
2009-11-13, 14:35
Medlem
6its avatar
Vad jag har fattat var det en synd att vara homo, samma gäller olika handicap som hörselskadade och blinda var gudsverk som en bestraffning.

Kristendomen är sjuk.
Citera
2009-11-13, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6it
Vad jag har fattat var det en synd att vara homo, samma gäller olika handicap som hörselskadade och blinda var gudsverk som en bestraffning.
Nej, då har du missförstått kristendomen.
Citera
2009-11-13, 14:39
Bannlyst
Enligt bibeln, ja. Enligt mig, nej.
Citera
2009-11-13, 14:40
Bannlyst
Försiktighet

Ordet synd tycker jag ska användas med försiktighet. Vad gäller homosexualitet står det på några ställen att det är fel. Men samtidigt har nyligen Svenska Kyrkan bestämt sig för att viga homosexuella. Vilket förstås upprör Frikyrkor och människor även utan tro.
Citera
2009-11-13, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aspera
Men samtidigt har nyligen Svenska Kyrkan bestämt sig för att viga homosexuella.
Vad svenska kyrkan beslutar och vad Bibeln och den kristna tron lär har väl tyvärr inte nödvändigtvis någonting med varandra att göra. Enligt min uppfattning är Bibeln glasklar med att otukt är en synd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in