2008-07-15, 11:14
Medlem
Jag jobbar just nu heltid men funderar på att söka något extrajobb för att spara ihop till en resa. Är inte intresserad av nåt jobb man arbetar varje helg eller varje kväll, utan något som man typ jobbar nån helg då & då (1-2 helger i månaden typ) & kanske nån kväll då & då.

Min fråga är hur man går till väga för att hitta extrajobb. Jag antar att t.ex. Arbetsförmedlingen inte direkt prioriterar sådana som jobbar heltid för sina jobb där.

Bor i Göteborg.
Citera
2008-07-15, 12:04
Medlem
Blackwolfs avatar
Man söker
Citera
2008-07-15, 12:16
Medlem
Big_Bites avatar
Bemanningsföretag
Har vid ett par tillfällen haft extrajobb via bemanningsföretag på kvällar/helger.
Ta kontakt med lernia eller liknande, berätta vad du är ute efter och att du redan har heltidsjobb men kan tänka dig helger och kvällar.

Så länge du berättar när du kan och när du verkligen inte kan jobba så kan du hamna på "jour" dvs de ringer upp dig ngn dag innan och berättar att nu behövs du.
Citera
2008-07-15, 13:02
Medlem
BoyyyBoys avatar
Kolla upp något företag som har Black Jack bord på krogar och bli Croupier. Där kan du jobba kvällar och helger lite då och då. På det företag jag jobbade på så satte man sig ner varje månad och bestämde i princip sitt eget schema.

Alla dessa företag tar alltid emot ansökningar med ett leende eftersom Croupierer inte är så långlivade. Så de kommer inte skjuta dig i ryggen när du slutar heller eftersom de är vana med folk som hoppar av inom någon månad.

Lönen omkring 85-90 kronor rent i timmen. Iaf där jag jobbade. 4-5 timmar arbetspass.

Här har du en frågetråd om arbetet om du undrar lite mer:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=700267
Senast redigerad av BoyyyBoy 2008-07-15 kl. 13:10.
Citera
2008-07-15, 13:18
Medlem
Reardens avatar
köra truck extra på volvo? kan vara så att det bara är för studenter, men kolla upp det
Citera
2008-07-16, 09:02
Medlem
Tack för svaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här