2008-07-14, 23:11
Bannlyst
Jag har letat runt lite. På någon sida står det 10 svampar och på någon annan står det 20.

Vad är egentligen lagom för en 19 årig man som väger 73 kg ?

Låt höra nu era expertåsikter.

(ps. sökfunktionen fungerar ej av någon anledning)

Tack
Citera
2008-07-14, 23:54
Medlem
Ta 10st, du bör känna effekt. Hellre för lite än för mycket.
Citera
2008-07-15, 13:06
Medlem
psilosydelisks avatar
från toppis FAQen:

Citat:
3 Hur många skall man äta?

Det kan variera p.g.a att vissa är mer potenta än andra, och storleken kan skilja sig rätt mycket. Men på ett ungefär:

Lätt tripp: 10-30
Mellan tripp: 30-50
Tung tripp: 50+

Man ska konsumera alla sina svampar inom en timme för bästa effekt, så jag kan ju rekomendera att man först tar 20st, väntar i 15-20 minuter sen tar man ytteligare 10st varje 10e minut till man tycker att det räcker. På så sätt så har du inom en timme fått i dig runt 50-60st...

dock tycker jag också att det kan vara lite dumnt att köra på förmycket men typ 15-20 kan väll vara passande.. beror ju också på hur starkt psyke du har och så.
Citera
2008-07-15, 17:09
Medlem
TurboBoosts avatar
Om du ska plocka själv i höst för att sedan trippa tycker jag du ska få tag i såpass många att det räcker till flera trippar.

Första gången låter du bara tårna bryta vattenytan, för att känna hur "vattnet" känns med en liten dos. 15-30 (10-20 om du tror att du är lättpåverkad) stycken kanske.

När du väl upplevt en lätt dos så vet du dels hur "onseten" (när det börjar verka) känns samt har något att basera nästa dosering på. Den här gången sätter du dig på bryggan och doppar benen ända ner till knäna i "vattnet" genom att öka doseringen med 50-75% (tog du 20 första gången blir det 10-15 extra och alltså 30-35 stycken).

Så kan du fortsätta (50-75% ökning för varje gång) för att lära känna svampen i lugn och ro. När du kommit så långt att kulorna äntligen är under vattenytan är det värsta över och då kan du ge dig på doser som motsvarar att dyka huvudstupa ner i vattnet.. Akta dig för att slå huvudet i botten bara.

Åh vad kul det är att flumma i metaforer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in