Jag medverkade i hennes Sköna Söndag i slutet på 80-talet. Catrin var en falsk satkärring, jag var ung och grön och hade aldrig varit med i TV förr och var väldigt nervös. Hon bjöd in mig därför att jag var en stjärna på uppåtgående inom mitt yrke. När vi snackades vid innan direktsändningen sa jag till Catrin att hon absolut inte fick ställa några frågor om mitt privatliv, jag ville berätta om mitt jobb, som jag brann för. Vad gör människan, tror ni? Just det, mitt privatliv var det enda hon frågade om. Men jg kontrade med att inte svara på en enda av hennes frågor, utan berttade om jobbet. I videon från programmet ser man hur arg hon blir, och intervjun slutar med att hon håller upp handen mot mig. Hon var nog en riktig DIKTATOR kärringen.
Malena Ivarsson däremot var jättegullig!
Numer har jag vart med i TV flera ggr, nervositeten gick över, sen blev det bara kul!
MVH Glennessa
Catrin Jacobs var gift första gången 1963–1971 med fransmannen J M Duclos (född 1938), andra gången 1972–1978 med TV-mannen Mats Hådell (1944–2000) och tredje gången från 1982 med TV-mannen Sune Kempe (1937–2007). Hon började som TV-hallåa 1968 och kom till Dagens eko i början av 1970-talet för att 1974 börja på Rapport i TV2.
Hur ser hennes liv ut idag?