Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-14, 00:42
Medlem
Har ett problem med min MacBookPro OSX 10.4.11. Ibland försvinner vissa bokstäver när jag är ute på internet, har inte riktigt registrerat exakt vilka bokstäver men det är olika tror jag. Jag startar om datorn och problemet är fixat iofs, men det händer då och då iaf.

Kan ta ett exempel vi säger att bokstaven S fattas:
Ordet Flashback ser jag i min dator som Fla hback och alla ord som innehåller S är det så med.
Och om jag ska logga in någonstans och skriver själv in mailadress så syns inte S:et heller, men det finns där för det går att logga in.

Någon annan som har samma problem elr vet vad det kan bero på?
Senast redigerad av mems 2008-07-14 kl. 00:51.
Citera
2008-07-14, 01:13
Medlem
smurfehs avatar
Så om jag har förstått dig rätt så inträffar detta bara i någon webbläsare och inte i något textredigerare eller liknande?

Isåfall prova re-install av webbläsaren.

Och är det så att S'et inte bara syns eller kommer inte knapptryckningen?

Du kan ju alltid prova, http://www.apple.com/support/downloads/macbookmacbookprokeyboardfirmwareupdate10.html

Lycka till!
Citera
2008-07-14, 01:19
Medlem
systems avatar
Font Finagler rensar font-cacher lite här och var, och har hjälpt mig emellanåt då vissa tecken ibland blivit konstiga – främst i webläsare.
Citera
2008-07-14, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Så om jag har förstått dig rätt så inträffar detta bara i någon webbläsare och inte i något textredigerare eller liknande?

Du kan ju alltid prova, http://www.apple.com/support/downloads/macbookmacbookprokeyboardfirmwareupdate10.html

Lycka till!

Det har hänt både med Safari och Firefox så jag vet inte om det är webbläsaren det är fel på. Jo S:et finns där men är "osynligt" eftersom jag kan logga in överallt ex hotmail när jag skrivit in mailadress i fältet, och det blir som ett mellanslag i det hålrummet som bokstaven fattas som jag skrev ovan Fla hback

Ska kolla in länken du skickade, tack!
Citera
2008-07-14, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Font Finagler rensar font-cacher lite här och var, och har hjälpt mig emellanåt då vissa tecken ibland blivit konstiga – främst i webläsare.

Åh tack den ska jag testa, men tror du det är nåt korrupt när det bara händer ibland? Typ 1 gång i veckan högst.
Citera
2008-07-14, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh

Lycka till!

För att ladda ner keyboardupdaten står det;

System Requirements
Mac OS X 10.5.2 or later

Jag har ju 10.4.11
Citera
2008-07-14, 01:44
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mems
Åh tack den ska jag testa, men tror du det är nåt korrupt när det bara händer ibland? Typ 1 gång i veckan högst.
Ibland var 4:e månad, ibland var tredje vecka, typ. Senast: kanske ett år sedan.

Jag hittar ingen röd tråd, men jag tycker mig se att Firefox verkar vara mer drabbad än Safari.
Citera
2008-07-14, 01:45
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mems
För att ladda ner keyboardupdaten står det;

System Requirements
Mac OS X 10.5.2 or later

Jag har ju 10.4.11

Ah, my bad, sorry.

Uhm, provat reinstall av webbläsaren? annars brukar ju PRAM vara en klassiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in