2008-07-14, 00:27
Medlem
Hej hoppas någon kan hjälpa mig med active desktop
varje gån jag startar daton så dyker det upp att jag måste återställa active desktop men det går inte det är skript fel står det bara, jag har provat allt som det sår att man kan göra men jag får inte det att fungera, jag vill ha min bild som jag hade förut. Det går om jag väljer bakrund och trycker okej. Sen startar jag om och samma fel igen. Hoppas ni förstår vad jag menar. Ha det bra och är tacksam för all hjälp som jag kan få.
Citera
2008-07-14, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 187
varje gån jag startar daton så dyker det upp att jag måste återställa active desktop men det går inte det är skript fel står det bara, jag har provat allt som det sår att man kan göra men jag får inte det att fungera, jag vill ha min bild som jag hade förut. Det går om jag väljer bakrund och trycker okej. Sen startar jag om och samma fel igen. Hoppas ni förstår vad jag menar. Ha det bra och är tacksam för all hjälp som jag kan få.

Det hade underlättat om du kunde säga vilket operativsystem du kör, men jag utgår ifrån att det är Windows XP.

Snabblösningen är att du sparar din bakgrundsbild på hårddisken (t.ex i "Mina Dokument"), stänger av Active Desktop helt och hållet, och applicerar sedan bakgrundsbilden via Skrivbordsinställningar.

Den mer krångliga lösningen är att du försöker dig på en reparation av Windows genom att boota i Recovery-läge (nås genom att trycka F8-knappen efter POST-informationen i början av uppstarten). Det kan tänkas att din användarprofil på något vis är korrupt, och det är därför som Active Desktop-funktionen ger felmeddelande efter varje omstart.

Info om hur du aktiverar/avaktiverar Active Desktop finns här:

http://www.computerhope.com/issues/ch000593.htm
Citera
2008-07-14, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 187
stängde av active desktop sen fungerade det som vanligt, tack för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in