2008-07-13, 22:12
Medlem
MrCheebas avatar
Hola!

Jag misstänker att jag har fått någon slags malware i burken eftersom jag ibland skickas vidare till google-sidor med sökresultat av ganska så enfaldigt snitt. Vad jag kan minnas så händer det uteslutande vid de tillfällen då jag irrar runt på sidor som erbjuder material i form av foton på "ladies of ill repute", det vill säga nakna tanter för er som inte kan engelska.

Det är lite klurigt att söka svar på denna fråga via google eftersom ordet förekommer i de fraser jag försökt mig på. Typ: +malware +redirect +"to a google search" och så vidare.

Jag tänkte att jag får väl ta och höra med IT-expertisen här och se ifall det ringer en klocka hos någon av er.
Citera
2008-07-13, 22:58
Medlem
lupozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCheeba
Hola!

Jag misstänker att jag har fått någon slags malware i burken eftersom jag ibland skickas vidare till google-sidor med sökresultat av ganska så enfaldigt snitt. Vad jag kan minnas så händer det uteslutande vid de tillfällen då jag irrar runt på sidor som erbjuder material i form av foton på "ladies of ill repute", det vill säga nakna tanter för er som inte kan engelska.

Det är lite klurigt att söka svar på denna fråga via google eftersom ordet förekommer i de fraser jag försökt mig på. Typ: +malware +redirect +"to a google search" och så vidare.

Jag tänkte att jag får väl ta och höra med IT-expertisen här och se ifall det ringer en klocka hos någon av er.

Ladda hem Hijackthis, kör det och posta loggen så blir det lättare att hjälpa dig.

Edit: Första googleresultatet: http://www.daniweb.com/forums/thread62230.html . Är detta samma problem som du har? Enligt den tråden verkar problemet ligga hos DNSen.
Senast redigerad av lupoz 2008-07-13 kl. 23:02.
Citera
2008-07-18, 20:55
Medlem
DaVajjs avatar
IT-Säkerhet -> Datoranvändning - MS Windows

// Mod
Citera
2008-07-18, 21:18
Medlem
927s avatar
ge exempel på de/den sidan du hamnar på
Citera
2008-07-18, 21:26
Medlem
MrCheebas avatar
Klickar på porrbild/länk och skickas till en googlesida med sökresultat på saker som "hot mature sex", "anal orgys" osv. Det händer bara lite då och då.

Spelar roll iofs, jag skall snart formatera om hela skiten. Det får vara som det är.
Guds vilja förmodligen.
Citera
2008-07-18, 21:46
Medlem
927s avatar
det kan va malware men att bli omdirigerad från porrsida a till porrsida b är väl inte direkt ovanligt...fast det ju bara du som kan avgöra i ditt fall. däremot är det ju stor skillnad om du klickar på tex cbs och hamnar på nån skum sida.
gör en snabb scan med superantispyware så får du se om nåt hittas
Citera
2008-07-18, 22:04
Medlem
MrCheebas avatar
Roger that.
Tack för att ni försöker hjälpa mig även om jag nog ger fan i att mecka med det med formatering runt kröken. Skall dock kolla upp superantispyware.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in