2008-07-13, 19:52
Medlem
Ett litet djurs avatar
Det står på så vis till att jag har en bärbar med en upplösning på skärmen på 1920*1200. Eftersom det är en lcd så klagar XP när jag byter upplösning. Vanligtvis är det inget problem men nu har det framkommit ett dilemma. Efter en nyinstallation så installerade jag ett gammalt spel och när jag startar spelet så poppar rutan som säger
Citat:
upplösningen är inte optimal för din skärm
[] Visa inte denna ruta igen
upp. Men sen hände något mystiskt, rutan hamnade "bakom" spelet och var stört omöjligt att komma åt! Och nu är det helt omöjligt att komma åt rutan då den hela tiden lägger sig bakom spelet vilket är enormt frustrerande.

Så, antagligen kanske någon intelligent människa kan förtälja för mig hur jag kan komma åt denna ruta eller peka på rätt ställe i registret där jag kan fylla i värdet för kryssrutan ovan?

Tack på förhud.
Citera
2008-07-13, 19:53
Medlem
KiKPNNs avatar
Tryck alt+tab för att ta dig ur spelet utan att stänga ner det.
Citera
2008-07-13, 19:57
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiKPNN
Tryck alt+tab för att ta dig ur spelet utan att stänga ner det.
Nja, det funkar inte eftersom rutan hamnar "bakom" spelet och existerar inte i Alt-Tab menyn. Men bra förslag, jag glömde skriva ned detta ovan.
Citera
2008-07-14, 13:55
Medlem
Ett litet djurs avatar
A little help plz?
Citera
2008-07-14, 14:01
Medlem
moniturs avatar
Är det bara inte byta upplösning i windows så att rutan kommer upp, kryssa i visa inte igen, byta tillbaka till en vettig upplösning och spela?
Citera
2008-07-14, 23:45
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monitur
Är det bara inte byta upplösning i windows så att rutan kommer upp, kryssa i visa inte igen, byta tillbaka till en vettig upplösning och spela?
Tack!

Jag tror demensen börjar komma smygandes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in