• 1
  • 2
2008-07-14, 13:22
Medlem
Sgt John Keels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potty mouth
Core 2 duo

Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
512mb ram? Kamma dig!

Det roliga här är att någon måste tagit ut 1GB-stickan som kom med och satt i en 512MB-sticka, eftersom alla MBPs med C2D kom med 1GB minne eller mer.

/Adrian
Citera
2008-07-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NdL
Det var likadant för mig.
Men jag laddade ner ett program som heter Zoom player.
Det fungerar hur bra som helst för HD-filmer.

I VLC så laggade det som fan ibland när man spelade upp filmer, och det gick inte spola. Detta fungerar perfekt i Zoom player så pröva det.

Zoomplayer finns (vad jag vet) inte till OSX, så vad gör du i den här delen av Flashback?
Citera
2008-07-17, 01:41
Medlem
Skaffa lite mer minne först, sedan ändrar du inställningarna i VLC till följande:

Under Preferences - Input / Codecs - Other codecs - FFmpeg, sätt alternativet "Skip the loop filter for H.264 decoding" till "All". Detta kommer nog att underlätta ditt HD-tittande.
Citera
2008-07-17, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt John Keel
Det roliga här är att någon måste tagit ut 1GB-stickan som kom med och satt i en 512MB-sticka, eftersom alla MBPs med C2D kom med 1GB minne eller mer.

/Adrian

Oj, kollade fel. Jag har visst 2GB i ram på maskinen!
Citera
2008-07-17, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testapan
Skaffa lite mer minne först, sedan ändrar du inställningarna i VLC till följande:

Under Preferences - Input / Codecs - Other codecs - FFmpeg, sätt alternativet "Skip the loop filter for H.264 decoding" till "All". Detta kommer nog att underlätta ditt HD-tittande.

Okok, och det ska funka? Jag har nämligen tagit bort alla HD filmer på datorn nu. Men ska fixa en så fort som möjligt och prova!
Citera
2008-07-18, 10:32
Medlem
Citat:

Har kollat nu och det verkar inte finnas någon sådan inställning på min VLC spelare. Vilken version har du?
Citera
2008-07-18, 10:45
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potty mouth
Har kollat nu och det verkar inte finnas någon sådan inställning på min VLC spelare.

Du måste klicka i "avancerat"-rutan i inställningarna för att det valet ska komma fram.
Citera
2008-07-18, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Du måste klicka i "avancerat"-rutan i inställningarna för att det valet ska komma fram.

A "avancerat" är ikryssat men icke...
Citera
2008-07-18, 16:54
Medlem
http://img244.imageshack.us/img244/1221/vlczn1.png

Den där är det jag menar.
Citera
2008-07-18, 21:16
Medlem
Citat:
http://img244.imageshack.us/img244/1221/vlczn1.png

Den där är det jag menar.

Gjorde som du visade men det fungerar fortfarande inte bra
Citera
2008-07-18, 23:11
Medlem
Jag har tyvärr inte haft möjlighet att testa några tyngre HD-filmer än så länge. Planet Earth i 1080p spelade OSXBMC som en dans iaf.

CorePlayer har jag inte testat än, men den använder sig utav multithreading, vilket innebär att den kan utnyttja båda kärnorna vid uppspelning.

Prova dig fram helt enkelt. Se till att inga program eller tjänster ligger och suger processorkraft i bakgrunden när du tittar.

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in