Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-13, 04:06
Medlem
Hej!
Jag har ett fet problem.

För två år sedan laddade jag hem ett Windows XP engelsk version (), som jag installerade. Och nu helt plötsligt när jag startade datorn så vill den ha en product key. Problemet är då att jag icke har det till versionen av XP jag laddade hem, och jag minns inte alls vilken det var.

Jag kan inte komma in på datorn ALLS och det är ett MÅSTE att jag skriver in den.

Någon som har tips? Det finns att man kan ringa microsoft om man tappat bort den och ger en verifieringskod, sedan får man keyn. Men vågar man det när man tankat hem skiten?

Någon som har idéer?

(Jag skriver självklart från en annans dator just nu.)
Citera
2008-07-13, 05:30
Medlem
Rynes avatar
Det brukar finns en textfil på skivan, Där det står information och en cd nyckel i.
Citera
2008-07-13, 06:08
Medlem
Wills avatar
när du är på login screen, håll in windowsknappen + U så att du får upp zoom-funktionen. Om du trycker uppe i vänstra hörnet på en av rutorna du får upp så får du upp en meny. Bland annat så finns "Om..." eller dylikt där.

Logga in. Nu trycker du på "Om..." och sedan finns där en blå länk. Tryck på denna länk för att öppna internet explorer, firefox eller vad du nu använder. Navigera därefter till windows-mappen och dra igång explorer.exe.

Ger dig åtminstone tillgång till datorn samt att du då kan fixa hem någon typ av crack eller en ny produktnyckel. Lycka till.

(förhoppningsvis så var det här förståeligt, har dragit en all-nighter och är lite halvgroggy just nu Finns säkert bra guider på nätet annars om du kör fast.)

PS.
Det kan ta några försök, ibland stängs bara zoom-rutorna ner när man loggar in. Ibland inte alls och ibland efter några sekunder. Bara att försöka igen om du inte lyckas första gången.

EDIT:
Hittade en guide som är lite mer organiserad än mitt ordbajsande: http://tomorrowtimes.blogspot.com/2006/12/how-to-login-to-expired-windows.html
Senast redigerad av Will 2008-07-13 kl. 06:14.
Citera
2008-07-14, 00:10
Medlem
Det fungerade, tack!
Men jag skulle självklart vilja ha tillbaka det som vanligt. Någon annan som har tips? Jag hittar inga som har samma problem när man söker på olika forum/google.

Citat:
Det brukar finns en textfil på skivan, Där det står information och en cd nyckel i.

Har inte kvar skivan heller. Det var som sagt ungefär 2 år sedan, så den har försvunnit någonstans.

Verkar som jag är rätt screwed öht ändå.
Citera
2008-07-14, 00:23
Medlem
Vamoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryne

Finns det? Hur gör man för att komma åt filen?
Citera
2008-07-14, 02:13
Medlem
Jag hittade en gratis, fungerande keyfinder, som man kör och får fram vad man har för nyckel.

http://www.magicaljellybean.com/

Är icke hemma just nu, så jag återkommer med rapport imorgon när jag testat om det fungerar. (Ifall någon bryr sig )
Citera
2008-07-14, 06:36
Medlem
927s avatar
den funkar och det finns många key finders men dom måste ju köras från windows
Citera
2008-07-14, 19:34
Medlem
Jag fick fram desktopen när jag gick in på C:\. Men product authorization-rutan är kvar ändå.
Körde keyfindern och fick fram keyn, men den funkade inte.
Jag testade ringa också, men den var unauthorized. Så jag är väl screwed.

Får nog installera om XP or something. :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in