Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-12, 09:21
Medlem
Hylands avatar
Jag älskar att se dokumentärer och tycker självklart att man ska se dem med ett kritiskt öga. När jag såg The Power Of Nightmares så påstods det att Al-Qaeda inte existerade innan år 2000-01 då en fiende/"ovän" till Osama Bin Laden vittnade i USA om att Osama hade startat ett terrornätverk med just detta namn. Det påstås i dokumentären att ingen hade hört talas om något nätverk kallat Al-Qaeda innan detta och nu frågar jag er foliehattar och kukronkare på Flashback om detta stämmer?
Tydligen så skulle denna kille som vittnade vara skyldig Osama en mängd pengar och skulle alltså genom det ha all anledning att jävlas med mannen med toapapper invirat runt huvudet. Hit me!
Citera
2008-07-12, 09:24
Medlem
RedXs avatar
Eftersom de tog på sig en rad terrordåd under 90-talet vågar jag påstå att de existerade vid den tidpunkten. Alltså när de tog på sig dåden. Alltså på 90-talet. Dvs före år 2000.
Citera
2008-07-12, 09:32
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Eftersom de tog på sig en rad terrordåd under 90-talet vågar jag påstå att de existerade vid den tidpunkten. Alltså när de tog på sig dåden. Alltså på 90-talet. Dvs före år 2000.
Jag kan visserligen ha blandat ihop datumen, så det kan ha varit på just 90-talet som den här mannen vittnade. "Dokumentären" är på 3 timmar så jag orkar inte kolla igenom igen. Idén kvarstår iaf, att en man som var skyldig Osama pengar beskyllde honom för att styra över ett terrornätverk, när han i själva verket "bara" sponsrade olika grupperingar med pengar.
Det är inget snack om att han finansiellt har stött flera attentat, bl.a attentatet i Nairobi men just namnet Al Qaeda ska inte ha uppkommit innan denna man vittnade. Det jag undrar är om det finns bevis för detta. Hela "dokumentären" verkar vara väldigt konspiratoriskt lagd!
Citera
2008-07-12, 09:43
Medlem
Deeecs avatar
Personligen tror jag inte det finns något definierat nätverk som heter Al-Qaida överhuvudtaget.

Al-Qaida har blivit ett samlingsnamn för både diffus och organiserad extremislamistisk terrorism och revolt och jag tvivlar på att det finns någon vidsträckande struktur eller hierki.
Citera
2008-07-12, 09:50
Medlem
SLOBs avatar
Jag ser inte konspirationen här. Jag låter tråden leva ett tag till, men funderar på att flytta den, alt låsa den.

/mod
Citera
2008-07-12, 10:00
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Jag ser inte konspirationen här. Jag låter tråden leva ett tag till, men funderar på att flytta den, alt låsa den.

/mod
Konspirationen ska vara att USA har hittat på terrornätverket Al-Qaeda för att det passar de neokonservativa. Al-Qaeda med grenar över hela världen ska alltså inte existera utan det är snarare mindre grupper med sina egna mål, med finansiellt stöd av Osama. Så lyder iaf teorin i "dokumentären"!

ps. Det kan inte vara lätt att vara mod i Konspirationer! Låser du trådarna så är du ju såklart en del av konspirationen!
Senast redigerad av Hyland 2008-07-12 kl. 10:07.
Citera
2008-07-12, 10:26
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Konspirationen ska vara att USA har hittat på terrornätverket Al-Qaeda för att det passar de neokonservativa.

Där satt den! Jag editera topic lite för att förtydliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
ps. Det kan inte vara lätt att vara mod i Konspirationer! Låser du trådarna så är du ju såklart en del av konspirationen!

Japp, och dessutom betalar NWO dåligt
Citera
2008-07-14, 23:54
Medlem
MidgetHumpers avatar
Al-qaida var en milisgrupp tränad av CIA agenter under det sovjetiska kriget som pågick i afghanistan under 80-talet, USA pumpade stora pengar till dom för bla stinger missiler och rekrytering. ganska ironiskt va ? ^^

edit: sen finns det också spekulationer kring hurvida bin laden familjen och bush familjen står sig till varandra, dom har tydligen sammarbetat vid flera tillfället förr i tiden, kan också tilläggas att usama bin laden vårdades på ett amerikanskt sjukhus i pakistan för någon diverse sjukdom (levern?) nåra veckor/månader efter WTC, själv tycker jag hela grejen stinker konspiration ang WTC

Edit; kom å tänka på Rambo 3 filmen, det är typ al-qaida han hänger med där(ska det föreställa)
Senast redigerad av MidgetHumper 2008-07-14 kl. 23:59.
Citera
2008-07-15, 00:02
Medlem
djb2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidgetHumper
kan också tilläggas att usama bin laden vårdades på ett amerikanskt sjukhus i pakistan för någon diverse sjukdom (levern?) nåra veckor/månader efter WTC
Källa på det?
Citera
2008-07-15, 00:14
Medlem
MidgetHumpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djb2
Källa på det?

http://www.globalresearch.ca/articles/RIC111B.html

Det var tydligen i juli, 2 månader före WTC.
Citera
2008-07-15, 00:34
Medlem
Pseud0nyms avatar
USA gav Al-Qaeda miljardtals dollar på 80-talet, så jag tror inte det. De hade redan bidragit till skapandet, och gör det väl fortfarande måste man nog säga.
Citera
2009-01-31, 00:30
Medlem
Att USA pumpade in pengar i afghanska frihetskämpar och wannabekämparna från arabiska halvön är ju inte så konstigt egentligen om man ser till sovjets intåg i afghanistan.

Ibland känns det som vissa vill få det till att usa langade vapen och cash till galna islamister just for fun, eller för något mer konspiratoriskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in