2013-10-26, 23:34
Medlem
farlings avatar
Redarbalen, S14 e1 på öppet arkiv (borde väl i rimlighetens namn vara säsongsavlutning på S13 med tanke på cliffhanger)
Är det inte lite lustigt att Fadde Darwich är med som dörrvakt?
Citera
2013-10-27, 01:16
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Redarbalen, S14 e1 på öppet arkiv (borde väl i rimlighetens namn vara säsongsavlutning på S13 med tanke på cliffhanger)
Är det inte lite lustigt att Fadde Darwich är med som dörrvakt?

Det hade de säkert tänkt det från början också, men med tanke på avsnitt 200 ville de nog skjuta fram redarbalen till avsnittet innan.
Senast redigerad av Rollin-and-Turning 2013-10-27 kl. 01:20.
Citera
2013-10-29, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdf1
Kåkå - Känns som en gammal tjackpundare. Jag borde tycka att hon ser bra ut, men det går bara inte. Emilio väljer alltså henne framför Paula på grund av förorts-gemenskapen. Jaja.
Jag har aldrig fattat det där. Manusförfattarna lät Emilio få ihop det med Kåkå, jobbigaste bruden i hela serien vid den tidpunkten, istället för att låta han och Paula fortsätta, den enligt mig snyggaste bruden i hela serien plus att hon i verkliga livet skulle vara en idealistisk flickvän. Emilios och Paulas romans var den bästa i hela serien, så det är det enda jag klagar på hos manusförfattarna.
Citera
2013-10-29, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Jag har aldrig fattat det där. Manusförfattarna lät Emilio få ihop det med Kåkå, jobbigaste bruden i hela serien vid den tidpunkten, istället för att låta han och Paula fortsätta, den enligt mig snyggaste bruden i hela serien plus att hon i verkliga livet skulle vara en idealistisk flickvän. Emilios och Paulas romans var den bästa i hela serien, så det är det enda jag klagar på hos manusförfattarna.

Precis, håller helt med. Man trodde ju för fan inte att det var sant när han gick till sängs med Kåkå
Citera
2013-10-30, 17:16
Medlem
En sak som jag lagt märke till efter att nyligen plöjt igenom alla 20 säsongerna är det roliga i att Reidar och Beatrice/elleonor båda är blonda (Reidar är blond i det avsnittet som visas där han är ung) men ALLA deras barn (Tony, Rebecca, Peter, Renate, Rolf) är mörkhåriga.

Skumt.
Citera
2013-11-04, 04:55
Medlem
Manusförfattarna vet verkligen hur man slår sig lös.

Först är det Bella som ska åka på resa till ett pensionat i... Sörmland!

Sedan blir det en hård svensexa med varm korv ute på stan.

Citera
2013-11-10, 23:57
Medlem
latexxxsss avatar
Kolla in avsnitt 234, läge 16:22, så får ni se en strålkastare
Citera
2013-11-11, 18:01
Medlem
är det bara jag som reagerat på att Reidar Junior från säsong 1 (1992) till säsong 7 (1994) åldrats med minst 10år ???.
Citera
2013-11-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
är det bara jag som reagerat på att Reidar Junior från säsong 1 (1992) till säsong 7 (1994) åldrats med minst 10år ???.

Hmm, jag är mer imponerad på tillväxthormonerna i Glamour och andra såpor där barnen växer från bebis till 10 år och vidare till 20 och konkurrerar med morsan om samma karlar på 2-3 år.

Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
En sak som jag lagt märke till efter att nyligen plöjt igenom alla 20 säsongerna är det roliga i att Reidar och Beatrice/elleonor båda är blonda (Reidar är blond i det avsnittet som visas där han är ung) men ALLA deras barn (Tony, Rebecca, Peter, Renate, Rolf) är mörkhåriga.

Skumt.

Petitesser som detta brukar inte bekymra rolltillsättare.
Citera
2013-11-11, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Halva livförsäkringen, 250 000 kr tillföll henne (måste ha tecknats under tiden de var ihop). Barnen fick 125 000kr var från livförsäkringen. Andelarna i Transbaltic tillföll barnen och Renate.

Angående Transbaltic, ringde Bjurhed några rika vänner som samlade ihop några hundra miljoner för att köpa Freja? Mycket troligt...

En annan fråga, hur många rederier går runt på ETT fartyg(går inte i dataspelsvärlden med Ports of Call iaf). Om Redar hade ett stort rederi med flera fartyg kunde de faktiskt visat de någon gång. Rätta namnet på såpan borde vara Färjan

Hur kommer det sig att någon vill åka med dem efter några år med tanke på alla bränder och grundstötningar, mystiska mord och försvinnande etc som utspelas på Freja?
Citera
2013-11-11, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noname92
Det är väldigt ofta man får syn på en mikrofon, och även nån utav kamerateamet i Rederiet... Likaså Tre kronor. Man kan ju undra hur de tänkte, för ibland är det så tydligt.

Vaddå, denna syntes knappt. Kolla avsnitt från strandhuset i Melrose Place och sängkammarscener när kameran panorerar ut och man får se hela mikrofonen och en del av stången som håller mikrofonen
Citera
2013-11-11, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Hmm, jag är mer imponerad på tillväxthormonerna i Glamour och andra såpor där barnen växer från bebis till 10 år och vidare till 20 och konkurrerar med morsan om samma karlar på 2-3 år.

Petitesser som detta brukar inte bekymra rolltillsättare.

hehe, har ej kollat glamour.. men kan ligga något i det du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in