2026-08-10, 16:44
Medlem
Nikolai och hund maten
Senast redigerad av qmzamqckalrtgj 2026-08-10 kl. 16:50.
Citera
2026-08-17, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qmzamqckalrtgj
Nikolai och hund maten
Han bjöd Bengtsson på det.
Jag är inte hungrig för fem öre sedan smakade hon med en stor tugga på det ändå.
Var ju kul eftersom ingen gillade henne.
Citera
2026-08-22, 13:14
Medlem
Nattbussen4s avatar
Hur Carl blev senare i serien, med allt intrigerande och kontorets skurk, så känns hans förhållande med Siv malplacerat och inte helt rätt. Carl blev ond så snabbt att man faktiskt glömmer bort hans loser-status som knarkare och värdelös på sin arbetsplats ombord. Eller att han och Beatrice verkade vara ute efter att bli försörjda (av en förmögen man/familj) när de först anlände i serien.

Även om Carl är en av de bästa i hela serien. Han och Emelie!
Emelie är bäst. Hon borde ta över hela skiten och rocka runt i branschen och på Freja. Emelie är en mångsysslare.
Citera
2026-08-22, 13:22
Medlem
Nattbussen4s avatar
Och varför känns det alltid som om Kim Anderzon spelar sig själv?

Jag föreställer mig att hon är precis som Siv i verkligheten också. Minus några karlar.
Citera
2026-08-22, 18:18
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbussen4
Och varför känns det alltid som om Kim Anderzon spelar sig själv?

Jag föreställer mig att hon är precis som Siv i verkligheten också. Minus några karlar.

Var* Hon var väldigt varmhjärtig & otroligt snäll.
Citera
2026-08-22, 19:14
Medlem
Nattbussen4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Var* Hon var väldigt varmhjärtig & otroligt snäll.

Eller hur!

Hon känns så naturlig i sin utstrålning. Moder Jord, liksom.
Citera
2026-08-25, 20:31
Medlem
Nattbussen4s avatar
De ombord ska ständigt säga att de måste iväg och jobba, ändå gör de ingenting annat än att springa mellan varandras arbetsytor och prata om privata problem eller upptåg. Till och med serien själv reagerar på det, genom att låta en säga, att i maskin gör de inget annat än fikar.

Jag stör mig också på Yvonne, att hon inte förstår hur illa det är, när hon sålt sina aktier till Henrik och därmed rösträtten och att hon av alla borde förstå att de är värda mer än 180.000 kronor, eller i alla fall kolla upp värdet på dem innan hon satte dem som säkerhet för lånet, och dessutom får man inte ens se när Reidar konfronterar henne om det, när Reidar reagerar starkt på upptäckten under styrelsemötet.

Hon som spelar Lina. Hon försvann där i slutet på 90-talet. Hon var ju med i Bert, 9 Millimeter och Vänner & Fiender, men sedan såg man inte henne mer. Synd. Hon är en bra skådespelerska.
Citera
2026-08-25, 20:36
Medlem
Nattbussen4s avatar
De borde faktiskt låta serien återuppstå. En liten extra-säsong som en hyllning till nostalgin och serien. Säg 10 avsnitt, med en medelålders Junior som äntligen är chef och sedan några mindre intriger på en båt, men ändå fokusera på kontorets drama. Micki måste också vara med.

Måns N. måste dock snygga till sig litet, gå ner i vikt och bli mer presentabel i en företagsvärld och som företagsledare.
Citera
2026-08-27, 19:58
Medlem
Nattbussen4s avatar
Det hade varit en twist i serien, om Reidar, innan han dog, fick en lista på allting som pågått på Freja, hur extremt många kriminella och störda personer han haft som anställda. Vilket måste vara rekord!

Reidar trodde aldrig på någon, men sedan när sanningen kom fram var hans respons alltid: Men vad är det du säger?

Tänk vad enkelt han kunde gjort det för sig, om han själv styrt företaget och gjort det klart för den kvinna han ville gifta sig med, så att hon fick avgöra om hon ville leva så.

Allt hattande fram och tillbaka och vem som äger båten/rederiet för denna säsong och vem som var VD.
Senast redigerad av Nattbussen4 2026-08-27 kl. 20:04.
Citera
2026-09-02, 04:24
Medlem
Lite som Freddie Gray (minister of defence) i 007 som trodde galna Drax & Zorin va schyssta....naivt

("but Ive had tea with Drax !" och "Zorin is anti-communist")
Senast redigerad av qmzamqckalrtgj 2026-09-02 kl. 04:29.
Citera
2026-09-02, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbussen4
De borde faktiskt låta serien återuppstå. En liten extra-säsong som en hyllning till nostalgin och serien. Säg 10 avsnitt, med en medelålders Junior som äntligen är chef och sedan några mindre intriger på en båt, men ändå fokusera på kontorets drama. Micki måste också vara med.

Måns N. måste dock snygga till sig litet, gå ner i vikt och bli mer presentabel i en företagsvärld och som företagsledare.

Jag tror kanske inte det blir så bra med en eventuell remake.....men visst , kan jo prova , kanske det blir helt okej endå
Citera
2026-09-02, 05:07
Medlem
Nattbussen4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qmzamqckalrtgj
Jag tror kanske inte det blir så bra med en eventuell remake.....men visst , kan jo prova , kanske det blir helt okej endå

Inte direkt en remake. Utan en snygg glimt åt nostalgin, med som sagt 10-12 avsnitt där man bara visar en liten reva i tiden av vad Dahlénarna sysslar med nu och de eviga intrigerna.

Det behöver inte vara ett jätteseriöst projekt; men snarare en subtil hyllning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in