2008-07-26, 11:09
Citat:
Ursprungligen postat av Cheers
Ja du vad skall man säga, om du haft det så, så skäms man ju nästan för att man tycker sig haft det jobbigt ibland..
Det är lite det jag menar, alltså varför jag inte låter mig själv inse att jag har haft det svårt typ..
Det finns alltid nån som haft det grymt mycket jobbigare, och hade önskat att han "bara" haft det som mig...
Men visst, man kanske inte kan tänka så..
För övrigt så har det varit ok det senaste, för mig alltså..
Jag äter fortfarande inte ssri, eller vad det heter..
Gud vad jag hoppas att allt bara försvinner för gott, och att jag kan leva ett normalt liv (men vad är normalt egentligen?)
Jag skall nog försöka se allt som är bra, istället då för att leta efter allt jag inte tycker är bra här i livet
Tack för alla svar i alla fall..
Det är lite det jag menar, alltså varför jag inte låter mig själv inse att jag har haft det svårt typ..
Det finns alltid nån som haft det grymt mycket jobbigare, och hade önskat att han "bara" haft det som mig...
Men visst, man kanske inte kan tänka så..
För övrigt så har det varit ok det senaste, för mig alltså..
Jag äter fortfarande inte ssri, eller vad det heter..
Gud vad jag hoppas att allt bara försvinner för gott, och att jag kan leva ett normalt liv (men vad är normalt egentligen?)
Jag skall nog försöka se allt som är bra, istället då för att leta efter allt jag inte tycker är bra här i livet
Tack för alla svar i alla fall..
Låt inte problemen gnaga i bakgrunden, lyft vikten från dem och tänk på hur mycket de egentligen inte alls betyder i slutändan.
Själv har jag som alla andra några små skitproblem, men jag noterar dem och lägger dem på hyllan. Jag förtränger alltså ingenting eller förnekar det, jag tar itu med tankarna och sen får det vara bra.
Jag tror det kommer gå bra för dig, man blir som man ställer in sig så om du verkligen vill bli glad igen och se ljuset så kommer du hitta det.
Ju mer du noterar positiva saker i livet, desto snabbare kommer det gå! Och sen kommer du nå en punkt där du ser tillbaka och undrar hur faaaan du kunde sitta fast i "det mörka hålet" så länge utan att ta dig ur.
Men då har du förmågan att se ljus i mörkret, något som du antagligen inte hade haft utan att veta hur illa man kan må. Och det kommer du ha med dig även om det alltid kommer vara små svackor.
Det bästa tipset jag kan ge är att inte gå på depressionsfällan igen. Fall inte ner i det mörka hålet och tänk positivt!