2008-07-11, 16:49
Medlem
iNKLERs avatar
Tjena nu är det såhär att jag uppdaterade mitt windows för någon dag sen..
och POOF Mitt nätverk på datorn slutade fungera.. .de funkar om jag gör en systemåterställning till en vecka tillbaka ... men när jag stänger av datorn så updaterar den ju igen. så blir det exat samma skit igen när jag startar den nästa gång !

Någon som har några tips eller något man kan ladda hem för att slippa dehär så vore jag väldigt tacksam!
Citera
2008-07-11, 17:00
Medlem
Har kanske med detta att göra ?

Citat:
Strul med Windowsuppdatering

Operativsystem Det har visat sig att gårdagens uppdateringspaket från Microsoft gör att vissa användare av brandväggen Zone Alarm inte kommer ut på nätet. Microsofts supportavdelning undersöker nu problemet.
Flera läsare har som hört av sig till CS har drabbats av problemet att de inte kan nå nätet efter att uppdateringarna installerades under tisdagen. Enligt uppgifter på forumet DSL Reports är det uppdateringen KB951748 som ställer till det om man har mjukvarubrandväggen Zone Alarm.

Uppdateringen i fråga rättar till säkerhetsbrister i Windows hantering av dns, och gäller Windows Server 2000 och 2003 samt Windows XP. Windows Vista är dock beskonad från denna rättelse.

Microsoft är medvetet om problemet och undersöker just nu exakt vad som orsakar det, om det är Microsoft eller Zone Alarm som måste släppa en uppdatering samt problemets omfattning.

– Peppar, peppar men det verkar som om det bara är ett fåtal som drabbats av det här. Samtidigt har uppdateringen bara varit ute i en halv dag, säger Michael Anderberg som har titeln IT Pro Evangelist på svenska Microsoft.

Problemet verkar bero på att uppdateringen byter ut vissa filer och att Zone Alarm därefter inte känner igen dem. Därför väljer programmet att blockera dem och dns slutar fungera.

För att få igång internetuppkopplingen igen kan man i Zone Alarm ställa ner inställningen ”Internet Zone Security” från hög till medium.

Annars kan du ju stänga av automatiska uppdateringar, och välja att du ska uppdatera manuellt. Då kan du ju själv välja vad du ska lägga in av uppdateringarna.
Citera
2008-07-11, 17:04
Medlem
Det finns ny version av Zone Alarm som fungerar ihop med senaste rättningen ifrån Microsoft.
Citera
2008-07-11, 17:35
Medlem
McKenneths avatar
Här!

http://download.zonealarm.com/bin/fr...cessIssue.html
Citera
2008-07-11, 17:36
Medlem
iNKLERs avatar
yes! En uppdatering av ZoneAlarm kom precis när jag fick den tråden TACK SÅ MYCKE GRABBAR!
Citera
2008-07-11, 21:46
Medlem
jag har Vista och har samma problem,

kan någon Hjälpa mig behöver snabb hjäp!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in