2008-07-10, 22:11
Medlem
montecitos avatar
Hejsan kära fb:are

Undrar om ni hade kunnat hjälpa mig med en grej jag har gått och klurat på, när jag tankat ner en film, serie eller liknande och sedan ska bränna ut så använder jag mig av convertxtodvd, kanske inte den snabbaste konverterings-brännings programmet, men jag gillar det.

Min fråga till er vilka video format kan jag direkt bränna ut på en dvd-r skiva om jag vill kunna spela upp den på min vanliga dvd?

Allltså utan att konvertera dom till PAL-format? kan jag direkt bränna xvid och divx? Så att min dvd kan spela upp dom utan att jag behöver ha konverterat dom?

Tack på förhand, Montecito
Citera
2008-07-10, 22:17
Medlem
ManUniteds avatar
Skulle vara lite lättare att hjälpa dig om du nämnde vilken dvd-spelare du har

Vissa spelare klarar divx/xvid m.m. vissa (äldre) klarar bara dvd-filmer. Har man en dvd som klarar divx/xvid och sånt så kan man bara bränna ut filmerna som data-cd, annars så måste man konvertera filmerna i tex. convert x to dvd som du nämner....och det kan ta ett bra tag.

När det gäller dvd-rip så är det oftast img eller vob-filer. img-filer kan man bränna ut i ex. imgburn, vob bränner man ut dom dvd-video....kommer upp en video_ts-mapp i programet där man drar in alla filer och sen bränner.
Senast redigerad av ManUnited 2008-07-10 kl. 22:23.
Citera
2008-07-10, 23:24
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Pal/ntsc behöver du bara bry dig om om du har en tv som är väldigt gammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in