2008-07-10, 21:49
Medlem
_addes avatar
Hej alla. Är det någon här på FB som har läst det Idrottsvetenskapliga programmet i Halmstad, eller andra studieorter?

Jag skulle vilja ha lite personliga åsikter. Tycker inte informationen på högskolans hemsida ger så värst mycket utan man vill ju helst höra hur det är av någon som faktiskt läst programmet.

Vad tycker ni om utbildningen - är det bra/dåligt?
Om ni har läst klart, hur är det efter skolan med arbete m.m.?
Hurdan är högskolan i Halmstad?
etc.

Tack på förhand.
Citera
2008-07-10, 22:23
Medlem
Edit. Nu blev det väldigt fel.
Citera
2008-07-11, 01:58
Medlem
Dweezil78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _adde
Hej alla. Är det någon här på FB som har läst det Idrottsvetenskapliga programmet i Halmstad, eller andra studieorter?

Jag skulle vilja ha lite personliga åsikter. Tycker inte informationen på högskolans hemsida ger så värst mycket utan man vill ju helst höra hur det är av någon som faktiskt läst programmet.

Vad tycker ni om utbildningen - är det bra/dåligt?
Om ni har läst klart, hur är det efter skolan med arbete m.m.?
Hurdan är högskolan i Halmstad?
etc.

Tack på förhand.

Har några polare som är IVP:are och de trivs riktigt bra. Skolan i sig är ok och vad jag hört av polare skall jobb inte vara svårt att hitta

När det gäller skolan i sig är den över medel, kåren är korrupt, halmstad är dött på vintern, men annars är det bra
Citera
2008-07-11, 02:05
Medlem
hosters avatar
Vet inte mkt om själva utbildning dessvärre.

Men har pluggat ett par år i Halmstad.

Halmstad känns som en lagom stad att plugga i (har pluggat i Lund också).
Högskolan är fin och fräsch. Staden har det mesta och ett par bra uteställen.

På onsdagar är den obligatoriska kår dagen. Då träffas man i större gäng i en liten student lägenhet och super ner sig sen går man ut på kåren som brukar vara ett jävla drag.

Det du ska göra direkt när du kommer till Halmstad är att ansöka om en lägenhet till Bolmens(finns även Nyhem och Gamletull men Bolmens rockar mest). Detta gör du på kårreceptionen.

Som sagt.. Halmstad är en bra stad, vi fick en helt underbar klass sammanhållning men galet mycket fest. Lägenhets fronten kan vara lite tuff första året, men i regel får du sen boende i något av ovanstående studentområde andra året (om inte direkt).

Frågor om staden etc.. fråga på!
Citera
2008-07-11, 13:39
Medlem
Dweezil78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoster
På onsdagar är den obligatoriska kår dagen. Då träffas man i större gäng i en liten student lägenhet och super ner sig sen går man ut på kåren som brukar vara ett jävla drag.

ja du, när var du på kåren senast? De är ju inte mer än kanske 200 pers där på onsdagar mot 800-900 varje onsdag för snart 2 år sen. Skulle nog inte sträcka mig till att det är ett "jävla drag" utan med att det är stendött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in