2008-07-10, 20:21
Medlem
Min dator strular och tänkte göra en system recovery. Problemet är att i papprerna till datorn står det inte hur man aktiver det. Det ska finnas ett recovery-program på datorn.
Så här står det i manualen. Men steg två är skumt, inte fan får man välja vilket operativsystem som ska startas.

Så här gör du för att återställa datorn till ursprungligt läge:
1. Starta datorn. Om datorn är igång, gör en omstart (reset).
2. Vid uppstart av datorn får du valet; Välj vilket operativsystem som ska startas:
Microsoft Windows eller Windows Recovery System.
3. Välj Windows Recovery System genom att trycka på piltangenten ner och därefter
på returtangenten.
4. Acceptera varningsrutorna och licensavtalet som visas på skärmen.
5. Nu startar återställningsprocessen. Rör ej datorn under tiden som återställningen pågår!
Tidsåtgången beräknas till cirka 5 - 15 minuter.
6. När återställningen är klar visas ett fönster på skämen och du ombeds att starta om datorn.
Datorn är nu återställd till ursprungligt läge (fabriksinställning).
Citera
2008-07-10, 20:43
Medlem
Du kan trycka på en knapp under uppstart för att få alternativ, brukar vara F8 eller F9, annars prova de andra F-tangenterna

Min gissning (obs gissning) är att det finns ett alternativ där för recovery mode
Citera
2008-07-11, 08:42
Medlem
okej, ska testa det senare idag näe jag kommer hem, men är det ändå inte lite skumt skrivet i instruktionerna?
Citera
2008-07-11, 13:04
Medlem
jag provade med f8 vid uppstart men det fanns inget "recovery" att välja! Oerhört störande! Verkar som om jag blir tvungen att göra en vanlig formatering och installera om windows helt, eller? Eller är det något man måste aktivera innan, i windows?
Citera
2008-07-11, 14:04
Bannlyst
Du kan testa gå in på systemegenskaper, inställningar för start o återställning.
Ändra tiden för hur listorna ska visas, det är möjligt att de rullar på för snabbt, o kan finnas en chans att du hittar din "recovery" där...men den är inte så stor...
Citera
2008-07-12, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva13233
Du kan testa gå in på systemegenskaper, inställningar för start o återställning.
Ändra tiden för hur listorna ska visas, det är möjligt att de rullar på för snabbt, o kan finnas en chans att du hittar din "recovery" där...men den är inte så stor...
tack, men jag får fram listorna, men det finns bara en typ av Windows att starta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in