2008-07-10, 19:56
Medlem
Min syster har köpt moped, körkort, hjälm och lås. Kvar är endast försäkringen, som hon fann var väldigt dyr. 7200 för halvförsäkring hos bilia och 8400 för helförsäkring hos bilia var det billigaste att hitta. Sa att jag kunde hjälpa henne att hitta en billigare, och ja - flashback var svaret för mig

Så, någon som vet var man kan fixa billiga mopedförsäkringar?

Tack på förhand

/Acay
Citera
2008-07-10, 22:57
Medlem
rebbans avatar
Det är ju så stor skillnad mellan person och person.
Det som är billigast för tex mig kan va 10 000 dyrare för en annan beroende på var man bor, ålder , modell osv...

Så enda sättet att få rätt pris är att ringa runt eller kolla på dom olika bolagens hemsidor och räkna där.
Sen har du insplanet som kan kolla åt dig fast dom är inte alltid billigast.
Citera
2008-07-11, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebban
Det är ju så stor skillnad mellan person och person.
Det som är billigast för tex mig kan va 10 000 dyrare för en annan beroende på var man bor, ålder , modell osv...

Så enda sättet att få rätt pris är att ringa runt eller kolla på dom olika bolagens hemsidor och räkna där.
Sen har du insplanet som kan kolla åt dig fast dom är inte alltid billigast.

Den som ska teckna försäkring är i 50 årsåldern, bor i innerstan, inga betalningsanmärkningar eller något sådant, fast tjänst sen 20 års ålder.
Citera
2008-07-11, 10:09
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acay
Den som ska teckna försäkring är i 50 årsåldern, bor i innerstan, inga betalningsanmärkningar eller något sådant, fast tjänst sen 20 års ålder.

Kan va stora skillnader med fast man har samma förutsättningar.
Även för samma årsmodell, färg , utrustning miltal osv så kan det skilja en hel del när det gäller samma bolag med..

Försäkringar är en djungel enda sättet att få ett rättvist pris är att kolla själv med bolagen eller använda insplanet.
Citera
2008-07-11, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acay

Det tar inte mer än en timme att ringa runt till 10-15 försäkringsbolag. Ingen kommer förmodligen att göra det åt din syster utan hon får nog ringa själv

Ett typexempel på hur priserna kan skilja var med på plus eller nått sånt för typ ett år sedan.
En kille flyttade några trappuppgångar bort och fick i den vevan ett nytt postnummer. Bilen stog fortfarande kvar på samma parkering med försäkringspremien höjdes med 70% eller nått sånt p.g.a. att det nya postnummret hade mycket fler inbrott och liknande.
Citera
2008-07-11, 11:29
Medlem
testa insplanet.se mopedförsäkring burkar hamna runt 1500 kr men du får själv skaffa en trafikförsäkring hos de andra försäkringsbolagen. dvs du får 2 försäkringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in