2008-07-10, 18:19
Medlem
behöver lite bra tips på virusprogram eftersom min dator har råkat få en liten rat på sig och jag får inte bort den... den stänger av explorer.exe då o då och gör på något sätt att jag inte kan starta upp den igen, har testat att söka med NOD 32 utan att hitta den och superantispyware och den hittar inte något... någon som har något bra tips på virusprogram som gräver sig djupt ner i datorn och letar?

MVH Hpd
Citera
2008-07-10, 18:55
Medlem
Jag tror bestämt att du söker ett antivirusprogram.

Har du fler uppgifter på vad det skulle vara för RAT? Hur har du fastställt att det är en RAT öht? Om inte annat, testa housecall.trendmicro.com
Citera
2008-07-10, 20:08
Medlem
DaVajjs avatar
IT-Säkerhet -> Datoranvändning - MS Windows

// Mod
Citera
2008-07-10, 20:28
Medlem
Fluxors avatar
En sak som i Windows brukar fungera galant är att införskaffa en skiva med Ultimate Recovery. Det är en WindowsPE-miljö, och i den scanna maskinens diskar med McAfees Dailyscan (virusdefinitioner som uppdateras dagligen).

Ultimate Recovery bör enklast finnas på exempelvis Piratebay, medans McAfee tillhandahåller Dailyscan.

Hur man går tillväga är att man bootar på skivan, och sedan i UR kopierar över Dailyscan-programmet till disken, och sedan in med dagens definitioner (enklast via USB-minne). Sedan exekverar man scanningen och väntar på att skiten tas bort...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in