2008-07-10, 17:41
Medlem
MaidwinaLasalles avatar
Då mindre djur, exempelvis hamstrar, marsvin etc, har mindre (snabbare) magar osv, kan avlivning med mosade sömntabletter oralt ändå fungera? Spruta eller hagelgevär känns alldeles för traumatiskt för dessa små individer.
Citera
2008-07-10, 20:04
Medlem
flipis avatar
det schysstaste skulle väl vara ngt liknande eter/kloroform på en bomullstuss att hålla framför nosen på den tills den somnar in. Nu kanske det inte är helt lätt att få tag på, jag har ingen aning.

Gå till en veterinär annars.

Klassikern att lägga den i en påse och dunka den i marken funkar säkert också.
Citera
2008-07-10, 20:10
Medlem
aCeees avatar
Nacka den...
Citera
2008-07-10, 20:18
Medlem
Vet att man kan lägga dom i en glassburk med lock o hälla i nåt som gör att de somna för gott.
Minns bara inte vad det är man kan hälla i...
Men finns säkert nån annan här som är mer bevandrad i läkemedel.
Citera
2008-07-10, 20:41
Medlem
jackecows avatar
Frysen
Citera
2008-07-10, 20:44
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoa
Vet att man kan lägga dom i en glassburk med lock o hälla i nåt som gör att de somna för gott.
Minns bara inte vad det är man kan hälla i...
Men finns säkert nån annan här som är mer bevandrad i läkemedel.

Du behöver inte ens ha i något speciellt, de dör av syrebrist eller kolmonoxid förgiftning ändå

Enkelt att utföra och du slipper se djuret lida om du gräver ner burken direkt efter att du lagt i djuret
Citera
2008-07-10, 20:54
Medlem
appe-s avatar
om sarkasm av det här slaget ens var roligt..
Citera
2008-07-10, 22:34
Medlem
Josef Fritzls avatar
Slå den i bakhuvudet med något hårt, det är det bästa alternativet.
Annars så kan du göra som jag gjorde när jag var 12, antingen tog jag luftgeväret och sköt dem, eller så slängde jag en stor sten på dem!
Funkade klockrent.
Citera
2008-07-10, 23:08
Medlem
qivs avatar
Antingen lägger du den i frysen. Enda smärtan då vore stressmomentet. Annars slänger du den i backen så den dör direkt. Har själv avlivat många nataler på detta sätt.
Citera
2008-07-10, 23:17
Medlem
DesolateWastess avatar
Hur kan så många vara så grymma och hjärtlösa mot djur? Hade det handlat om människor hade jag skrattat åt många av förslagen men nu mår jag mest illa.
Citera
2008-07-10, 23:19
Medlem
klutes avatar
Lägg in den/de under Recycle your stuff. Säkert någon djurvän eller ormägare som vill ha dem.
Citera
2008-07-11, 00:53
Medlem
MaidwinaLasalles avatar
Främst sömnmedel

Var ju främst ute efter slags sömnmedel, oral användning, hur stor dos, samt hur snabbt det går genom kroppen isf. Glasburkar, sten och hagelbössa känns lite väl köttigt och jägarakustiskt...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in