2008-07-09, 21:09
Bannlyst
Jag undrar varför sådant beslut har trätt i kraft? Kreditkortsnummer kan jag förstå men varför inte invites? Får man fortfarande skänka någon annans fysiska saker? Stöldgods tillåtet?
Citera
2008-07-09, 21:14
Medlem
Erkaa^s avatar
Tycker jag var dåligt... När någon skänker stulna konton till trackers osv kan jag förstå. Men inte annors.
Citera
2008-07-09, 21:16
Medlem
McDoodles avatar
I tråden står ju att i princip endast fysiska saker får skänkas. Får man då skänka egna/stulna trackerkonton ?
Citera
2008-07-09, 21:17
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDoodle
I tråden står ju att i princip endast fysiska saker får skänkas. Får man då skänka egna/stulna trackerkonton ?

Ett trackerkonto kan ju inte bli fysiskt även om det är ditt egna.
Fysiska saker kan man ta på
Citera
2008-07-09, 21:21
Medlem
McDoodles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite
Ett trackerkonto kan ju inte bli fysiskt även om det är ditt egna.
Fysiska saker kan man ta på

Givetvis inte men jag personligen ser inte varför man inte skulle få skänka sådana saker som konton och dylikt.
Citera
2008-07-09, 21:23
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDoodle
Givetvis inte men jag personligen ser inte varför man inte skulle få skänka sådana saker som konton och dylikt.

Antagligen för att (och nu gissar jag bara) för att det oftast handlar om någon som kommit över inloggningsuppgifter på fel sätt.
Detta innebär att personen ifråga inte själv äger "föremålet" precis som kontokortsnr. För ingen är väl dum nog att skänka sitt egan nr.?

Vill man så gärna ha en ny tracker finns det väl invites-trådar?
Citera
2008-07-09, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite
Vill man så gärna ha en ny tracker finns det väl invites-trådar?

Nej
Citera
2008-07-09, 21:40
Bannlyst
Ts är en cardare, tjuv, som är riktigt förbannad att admin har bestämt att man inte skall få skänka stulna saker.

Bra gjort av admin. Vi vill ju inte att folk skall behöva lida bara för att vissa användare får deras konton/kreditkort.
Citera
2008-07-09, 21:41
Medlem
eXklusivts avatar
Kontokortsnummer är jättebra att det förbjuds men invites? Har svårt att förstå vad som är så fel med det. Skapa en forumsdel för torrentinvites/byten ifall det är så jobbigt med invite-trådar i RYS.
Citera
2008-07-09, 21:48
Medlem
R.Rs avatar
Det här var fan det dummaste jag hört.
Flashback tar ännu ett steg åt PK, för att använda ett uttjatat utryck.
Citera
2008-07-09, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Det här var fan det dummaste jag hört.

Så du menar att det är rätt att stjäla?

Anledningen dom endast tillåter fysiska saker är inte för att vara politiskt korrekta, utan för att kategorin heter "Recycle your stuff" och att det är svårt att särskilja stulna från icke stulna saker accepterar dom endast fysiska saker numera.

Stjäl du en lampa och vill ge bort, so fine, tror knappast dom bryr sig men lata idioter som stjäl kreditkortst och btorrent / andra kontotjuvar men inte kan jobba ihop egna saker kan hitta ett annat ställe nu.
Citera
2008-07-09, 21:57
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R

Moralisering åsido, det handlar om att hitta kryphål i brittisk lagstiftning för att forumet ska få finnas kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
Stjäl du en lampa och vill ge bort, so fine, tror knappast dom bryr sig men lata idioter som stjäl kreditkortst och btorrent / andra kontotjuvar men inte kan jobba ihop egna saker kan hitta ett annat ställe nu.

Ja, typ passwordsforumet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in