2008-07-09, 20:00
Medlem
unikums avatar
Jag har Vista home premium. När jag försöker starta en virtuell disk så får jag felmeddelande The virtual machine could not be started because there was not enough memory available on the host.
Men jag har gått om minne, både ram och hårddisk. Funkar det inte på Vista? Läste på ett ställe att det ska funka på Vista och på ett annat att det inte funkar på Vista.
Citera
2008-07-10, 01:11
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
Jag har Vista home premium. När jag försöker starta en virtuell disk så får jag felmeddelande The virtual machine could not be started because there was not enough memory available on the host.
Men jag har gått om minne, både ram och hårddisk. Funkar det inte på Vista? Läste på ett ställe att det ska funka på Vista och på ett annat att det inte funkar på Vista.
Från Microsofts sida:
Citat:
Virtual PC 2007 runs on: Windows Vista™ Business; Windows Vista™ Enterprise; Windows Vista™ Ultimate
Citera
2008-07-10, 10:59
Medlem
extremesantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unikum

Tycker det bör funka på Home Pre. Hur mkt minne har du? Vad är det för maskin du skall starta? Har du kollat minnes inställningarna på VPC2007? Annars e de la bara o köra Vmware
Citera
2008-07-10, 11:35
Medlem
jallaballas avatar
Hur mycket minne har du? Vad är det för virtuell maskin du försöker starta? Testa att minska mängden virtuellt ram-minne den virtuella maskinen har tillgång till.
Citera
2008-07-10, 11:35
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extremesanta
Tycker det bör funka på Home Pre. Hur mkt minne har du? Vad är det för maskin du skall starta? Har du kollat minnes inställningarna på VPC2007? Annars e de la bara o köra Vmware
Fast det intressanta är vad Microsoft tycker. Vill de att man ska känna att man har en snikvariant av Vista så är den här typen av program rätt lagom att blockera. Inget en standardanvändare märker av.
Citera
2008-07-10, 18:25
Medlem
Fungerar alldeles utmärkt på min dator med Home Premium.
Citera
2008-07-10, 19:00
Medlem
unikums avatar
Fick det att funka till slut. Satte mindre ram till virtuella disken. Trodde jag hade mer än tillräckligt men hade fel. Testade senaste ubuntu. Hade inte testat det sen version 6.xx.
Citera
2008-07-24, 16:20
Medlem
Plus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Que?
Fungerar alldeles utmärkt på min dator med Home Premium.

Varifrån laddade du ner den?

Jag har letat på microsofts hemsida efter Virtual PC, men ej funnit. Sedan gick jag in på download.com och sökte Virtual PC, fick bland annat upp en länk till microsofts hemsida som jag klickade på och besökte. Problemet är det att efter att jag har laddat ner programmets setup och ska köra den kommer det upp ett felmeddelande där det står att programmet inte är fullt kompatibelt med min version av Windows (Vista Home Premium), men det går att installera programmet ändå. Är det att rekommendera? Fungerar det?
Citera
2008-08-18, 05:31
Medlem
Det är nog den här jag har.
Verkar skumt det där, du råkade inte ladda hem 64bitarsversionen då?
Om det är att rekommendera vet jag inte men du kan väl testa?
Citera
2010-10-29, 23:14
Medlem
jag har ett problem när jag har startat virtual pc 2007 och jag ska välja hårddisk så finns det ingen och välja
jag har windows vista home premium 32-bit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in