2008-07-09, 13:35
Medlem
MiniGangsters avatar
Hej, för några timmar sedan(4-5) så var jag och drog ut 2 tänder, jag har dragit ut tänder förut och då har jag lite ont efteråt, men det var inget man tänkte på efter man hade tagit två panodil. Men nu så är det en intensiv smärta och det gör verkligen ont, jag kände smärtan även när jag var bedövad, panodil hjälper inte(Har tagit 4 nu). Finns det något annat sätt man kan stoppa smärtan på?
Citera
2008-07-09, 13:41
Medlem
kamikaze_kids avatar
Blöt en bomullstuss med alkohol lägg den i frysen, ta ut efter en stund och kläm in den i tandköttet där tänderna satt tidigare. Panodil funkar i princip bara som febernedsättande, inget som hjälper mot kraftig tandvärk. Lycka till ;>
Citera
2008-07-09, 13:41
Medlem
Bästa är väll att vänta ut smärtan, kommer nog inte göra lika ont om ett par timmar
Citera
2008-07-09, 13:48
Medlem
Nedomanskys avatar
Det är bara att bita ihop! Det går över.
Citera
2008-07-09, 15:58
Medlem
MiniGangsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
Blöt en bomullstuss med alkohol lägg den i frysen, ta ut efter en stund och kläm in den i tandköttet där tänderna satt tidigare. Panodil funkar i princip bara som febernedsättande, inget som hjälper mot kraftig tandvärk. Lycka till ;>

Aha det ska jag testa, vill vänta lite så att det slutar blöda bara, fick nån slags "super" tuss av tandläkaren att där tills det slutar blöda.

Men tror inte det kommer behövas, för de börjar gå över nu.. Men tack för tipset iaf
Citera
2008-07-09, 17:21
Medlem
mpgs avatar
När jag opererades (öppnade upp gommen samt lossade överkäken som de sedan sydde igen, avslutningsvis så drog de ut visdoms tänderna i samma veva) så fick jag Ibuprofen utskrivet och den gick under namnet Brufen och var receptbelagd. Vad jag vet så är det samma verksamma ämne i Ipren. Dämpar väl lite, men skulle sälja min själ för mindre smärta
Citera
2008-07-09, 17:31
Medlem
Paracetamol + ibuprofen = bra smärtlindring. Ta två Panodil Zapp och en Ibumetin så försvinner det mesta av smärtan inom 20 minuter, och så gott som allt inom en timme.
Citera
2008-07-09, 18:14
Medlem
Strixezs avatar
Ringde och klagade på smärta (på riktigt, fejkade inte) och fick citodon, dom hjälpte ypperligt.
Citera
2008-07-09, 18:22
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strixez
Ringde och klagade på smärta (på riktigt, fejkade inte) och fick citodon, dom hjälpte ypperligt.

Precis. Inga svårigheter få ut några citodontabletter efter tandextraktion.
Citera
2008-07-09, 19:39
Medlem
lycklig_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Det är bara att bita ihop! Det går över.

Haha där fick du till det
Citera
2008-07-09, 21:50
Medlem
Snubben2006s avatar
Det är ju höjdpunkten med att gå till tandläkaren..
Att få lite smärtstillande så man blir lugn några dagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in