• 2
  • 3
2008-07-15, 01:30
Medlem
Seijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aisha Svensson
Ja normalt sett så kan man drabbas av ångest när det händer någonting jobbigt, någon närstående är döende eller man har fått sparken från jobbet och oroar sig för ekonomin.

En del människor tar sådant med en klackspark, i synnerhet då exemplet med jobbet, att någon dör ger nog de flesta människor lite oro.

Men vissa människor har ångest till synes utan anledning, känslan kan vara densamma som om någonting hemskt just hänt eller kommer att hända, bara det att ingenting finns att oroa sig för. Man känner alltså en stark oro eller fruktan även fast man borde kunna chilla och se en film eller nåt.

Det kan också röra sig om en generellt existentiell ångest som tagit sig enorma proportioner, pga att hjärnan kopplar fel. Känslan blir då överdriven. Typ så menade jag.

Det kan ofta vara en känsla av att man ständigt måste vara på väg någonstans, en gnagande känsla över att inte ha total kontroll.

Man oroar sig ju för olika saker. Jag hade ingen ångest inför prov i skolan tex, medans klasskamraterna var jättenervösa. Jag var däremot rädd för att gå vilse i skolkorridorerna, någonting som nog ingen annan i skolan kände fruktan inför då de hade lokalsinne men inte jag.

Ångest som är svår att förklara varför den uppstått är svårt att ge en bild av för någon som sällan upplever ångest.

Som ångestbenägen får man ofta frågan, men vad är det du oroar dig för? Och när man tänker efter så borde det i 9 fall av 10 vara lugna puckar, man borde känna sig lugn, men känslan av skräck finns där ändå.

Tack för förklaringen!
Skulle kanske vara rätt skönt att lida av ataraxia ändå..
Citera
2008-07-15, 01:38
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veli
Skaffa DREAMBOX!!!

Jag lånar en kusins lägenhet och han har det...

Fatta skitet har 150+ PORR KANALERRRRRRRRRRRR!!!

Det tar 10 min att klicka igenom dem.

LOLOL

OnT: Be en kompis köpa en massa cigg åt dig för att lindra smärtan.
Citera
2008-07-15, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zniffe
Jag har försökt allt i läkemedelsväg men inget biter. Vad gör jag. Pallar verkligen inte mer just nu... Hela livet är en håla och jag kommer inte ut.
Snälla, måste ha någon att snacka med som inte sitter som prao på psykakut, allt flippar och inget dödar ångesten, är helt död

det är bara att börja använda huvudet så kommer kroppen igång sammtidigt.. använda själen med. titta på film eller något.. börja intressera dig för något nytt eller gammalt som du slängt till vägen.
Citera
2008-07-17, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Är ingen psykolog, men vill gärna försöka hjälpa dig. Hur ser ditt sociala liv ut? Kanske är det för lite "fart och fläkt" i ditt liv.

Mvh
Mitt sociala liv är kanon. Jag har enormt många intressen, för mycket pengar, enligt min psykolog är jag kickberoende...
under tre dygn (då denna tråd skapades ungefär) så stoppade jag i mig 3 förpackning flunitrazepam, 1 förpackning xanor depot samt sista kvällen försökte jag nodda mig till sömns med hjälpt av 500mg tramadol.

Men tro mig. Jag har allt, verkligen allt. Det jag vill ha är ett vanligt liv och normal sömn. Läkarna står maktlösa...

I vilket fall som helst så ska jag äta en förpackning stilnoct nu och se om det blir någe bättre
Citera
2008-07-17, 01:25
Medlem
misericordies avatar
Citat:
Mitt sociala liv är kanon. Jag har enormt många intressen, för mycket pengar, enligt min psykolog är jag kickberoende...
under tre dygn (då denna tråd skapades ungefär) så stoppade jag i mig 3 förpackning flunitrazepam, 1 förpackning xanor depot samt sista kvällen försökte jag nodda mig till sömns med hjälpt av 500mg tramadol.

Men tro mig. Jag har allt, verkligen allt. Det jag vill ha är ett vanligt liv och normal sömn. Läkarna står maktlösa...

I vilket fall som helst så ska jag äta en förpackning stilnoct nu och se om det blir någe bättre

Har du funderat på en retreat vid ett kloster eller tempel några dagar?
Citera
2008-07-18, 01:43
Medlem
Mitt korta råd jag kan ge dig, är som så många andra redan gett, träna.
Det kan räcka med att ta promenader. Tvinga dig ut på promenader, hur tråkigt det än låter. Det rensar huvudet, man börjar uppskatta miljön runt omkring när man går, och man känner sig... fri på något sätt.
Att träna eller ta långa promenader frigör ett ämne i hjärnan (hjälp mig med namnet, ni som kan) som är magiskt.

Annars är det livsfarligt att vara en kickmänniska. Jag är själv en person som söker kickar hela tiden, och får jag inte mina kickar får jag ångest efter ett tag, simple as that.
En kväll utan alkohol, amfetamin, E, eller tramadol är en lååång och jävligt tradig kväll. Som ikväll till exempel.

Men som sagt, gå ut och gå eller träna regelbundet - det ger magiska resultat.
Citera
2008-07-18, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kartan
Mitt korta råd jag kan ge dig, är som så många andra redan gett, träna.
Det kan räcka med att ta promenader. Tvinga dig ut på promenader, hur tråkigt det än låter. Det rensar huvudet, man börjar uppskatta miljön runt omkring när man går, och man känner sig... fri på något sätt.
Att träna eller ta långa promenader frigör ett ämne i hjärnan (hjälp mig med namnet, ni som kan) som är magiskt.

Annars är det livsfarligt att vara en kickmänniska. Jag är själv en person som söker kickar hela tiden, och får jag inte mina kickar får jag ångest efter ett tag, simple as that.
En kväll utan alkohol, amfetamin, E, eller tramadol är en lååång och jävligt tradig kväll. Som ikväll till exempel.

Men som sagt, gå ut och gå eller träna regelbundet - det ger magiska resultat.
Problemet med tränandet är att jag alltid varit überaktiv och pysslat med så farliga idrotter som jag kunnat...
Jag börjar allt mer med det igen men så fort jag inte motionerar så mår jag piss och söker min tillflykt åt något annat kickgivande.

Jag blir så jävla tokig på det här. Inte verkar någon sjukvård hjälpa mig heller
Dopamin är ordet du söker antar jag?
Citera
2008-07-22, 10:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag blir så jävla tokig på det här. Inte verkar någon sjukvård hjälpa mig heller.

En sak kan ju bero på hur du tycks medvetet förebygga det som sjukvården försöker göra för att hjälpa dig, du drogar ner dig i brist på sömn och använder opioider för att försöka lugna ner dig. Det är ju just det som gör så att psykvården, om dem nu får reda på det inte ser någon motivation om att hjälpa dig då du tycks ta saken i egna händer i stället. Du får nog vara med öppensinnad till vad sjukvården har att erbjuda före du börjar blanda i dig dödsmixar av sömnpreparat och noddar dig med Tramadol. Du har ju ingen annan att skylla på än dig själv i detta fallet då du tycks ha tagit terapin i helt fel riktning.
Citera
2008-07-27, 21:47
Medlem
Skaffa dig lite mer själsliga intressen, att hänga på stureplan och umgås med brats, klart du blir psyko
Citera
2008-12-30, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kartan
Att träna frigör ett ämne i hjärnan (hjälp mig med namnet, ni som kan) som är magiskt.
Syftar du på endorfin?
Citera
2009-01-02, 02:27
Medlem
Fourth_eyes avatar
Mitt tips är att sluta tänka i negativa baner, desto mer du tänker negativt desto mer kommer du att må sämre, så är det bara.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in