2008-07-08, 17:59
Medlem
Hej, är INTE säker på om detta är 100% rätt forumsdel men om det inte är det så vore en flytt till rätt del önskvärd. Till saken:

Igår så skulle jag (mer eller mindre utan anledning) prova att spela något av de spelen som erbjuds i MSN messenger. (sidosak, ej vitkigt)

Då ber programmet mig installera Adobe Flash Player 9, jag blev lite överraskad då jag var säker på att jag hade det installerat, men jag accepterar installationen, som desvärre inte lyckas.

Då försökte jag ta ner det från deras hemsida. Jag får då hem en liten setup, dubbelklickar och direkt börjar den ladda. Inga menyer eller något. Kort därefter så stannar den och under details så står det att den misslyckats.

Det är här det konstiga är: Det står nämligen att den inte lyckades kopiera till "min" opera folder. Problemet är att jag aldrig har haft opera på den här datorn och mappen den försöker kopiera till finns inte.

Jag har provat att installera både version 9 och Betan (10) och får samma error. Såhär står det i installern:

http://s51.photobucket.com/albums/f3...PlayerBUGG.jpg

Nu är det inte så att jag är oerhört sugen på att spela över MSN (var knappast positivt inställd till förslaget från början) men jag klarar bara inte av tanken på att saker inte funkar...

Så nu har jag försökt lösa detta helt utan resultat och kom då att tänka på att det finns en hel drös personer med betydligt större kunskaper än mig här på FB.

Så, någon som vet vad som kan vara fel och i sådanna fall hur detta kan lösas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in