Varsågod.
Just det där filtret fick jag nog tips om på ABP:s forum, men det är ganska lätt att skriva egna om man kollar lite i sidans html-kod. Oftast brukar reklamen omslutas av en <div> med någon utmärkande id (i Expressens fall är id=right-ad).
Använder Adblock+ till FF3 och det funkar bra förutom att man inte kan blockera en del flash-reklamer. Speciellt Flashplayer 10 reklam, det kommer helt enkelt inte upp någon "blockera-flik".
Använder Adblock+ till FF3 och det funkar bra förutom att man inte kan blockera en del flash-reklamer. Speciellt Flashplayer 10 reklam, det kommer helt enkelt inte upp någon "blockera-flik".
Vad ska jag göra? finns det något bättre?
Antar att du inte har tillägget "Adblock Plus: Element Hiding Helper" (länk)
Vad ska jag göra? finns det något bättre?
Öppna objekt att blockera och leta dig där fram till de som slutar på swf. Går att bläddra med piltangenterna som då visar vilka objekt som ska blockeras. I min exempelbild, en get: http://img179.imageshack.us/my.php?i...amnlst1lx7.jpg
Senast redigerad av Paijter 2008-12-26 kl. 23:07.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!