2020-01-31, 11:20
Bannlyst
Åh herregud! Alla fyra friade i tingsrätten.
Citera
2020-01-31, 11:24
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Tingsrätten är bara ett gupp på vägen och har inte särskilt stor kompetens i sina här mål. Hovrätten nästa instans lär döma annorlunda.
Citera
2020-01-31, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perish79
Blev uppringd av dom idag och de vill jag ska låta dom ge mig råd ett par gånger om året hur jag ska placera min premiepension. (med en väl tilltagen avgift såklart ) Är det lönt att en fundera på det eller är det bara att kasta pengarna. Vet ju inte ens om dom är seriösa/kunniga. Blir lite frågande på dess glädjekalkyl på första sidan där de gå extremt mycket bättre
Hur vet jag om jag har pengar där nu?
Jag har aldrig öppnat röda PPM kuvert.
Hjälp
Citera
2020-01-31, 11:51
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Tingsrätten är bara ett gupp på vägen och har inte särskilt stor kompetens i sina här mål. Hovrätten nästa instans lär döma annorlunda.

Hade de blivit fällda i tingsrätten så hade hovrätten säkert friat dem, de lär klara sig i hovrätten också och då kan man undra om de 270 miljoner rättegången kostat var värt det!
Citera
2020-01-31, 11:55
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Hade de blivit fällda i tingsrätten så hade hovrätten säkert friat dem, de lär klara sig i hovrätten också och då kan man undra om de 270 miljoner rättegången kostat var värt det!
Om man lyssnar på de experter som uttalat sig i media kring detta så åker nog stekarna i hovrätten. Troligast så och jag hoppas att det blir många år. Kan inte med såna där stekartyper
Citera
2020-01-31, 12:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Åh herregud! Alla fyra friade i tingsrätten.

För jävligt rent ut sagt. Men är som det brukar vara. Förskingrar du säg 100000 från staten blir det fikan. Förskingrar du som här 100-tals miljoner från vanligt folk går du fri.
Citera
2020-01-31, 12:23
Medlem
Friande!
Gud vad deppigt 😔
Vad gör de i Stockholms tingsrätt? Kulturmannen fick två år och betala skadestånd.

Dessa grabbar fick inte ens skadestånd.
Jag kan inte mycket om detta men det visar att kapitalvärlden är som Alice i underlandet.

”Jasså vill du sälja en påse smågodis? Jag betalar 100 mille”
detta smågodis tillhör mångra pensionssparare som MÅSTE (enl lag) ha sitt godis (sina pengar) förvarade nånstans.
”Jaja, men vi tar av deras miljoner och betalar”
”Det finns ju inget som heter rimlighet, gräns eller regel här”

”Nä just det, skål🥂 ”
Senast redigerad av popll 2020-01-31 kl. 12:29.
Citera
2020-01-31, 12:33
Medlem
Aplandet SSverige friade de kriminella gossarna. Ingen överraskning alls det var väl bara pensionärer som drabbats.
Citera
2020-01-31, 12:47
Medlem
https://www.svd.se/advokaten-total-b...-for-aklagaren

Citat:
Alexander Ernstbergers försvarare Slobodan Jovicic säger att domen var väntad – och riktar kritik mot medias hantering av fallet.
Citera
2020-01-31, 12:47
Medlem
Dom här grabbarna är långt ifrån friade. Tingsrätten är en jävla lekstuga. Åklagaren kommer att överklara dem här domen till Hovrätten och där kommer man till 100% att döma annorlunda.
Citera
2020-01-31, 12:50
Medlem
GobbeMobilens avatar
Claes Hemberg sammanfattade det hela bra. Tingsrätten har inte kunskapen för sådana här mål. Hoppas på Hovrätten är mer pålästa, annars är ekobrott ett bra kriminellt spår att börja med.
Citera
2020-01-31, 12:56
Medlem
PensionsmyndKSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Hur vet jag om jag har pengar där nu?
Jag har aldrig öppnat röda PPM kuvert.
Hjälp

Hej Mikael!
Jag jobbar med sociala medier på Pensionsmyndigheten och jag vill gärna svara på ditt inlägg.
Först och främst så har du inte något innehav kvar hos Allra då de har uteslutits från vårt fondtorg. Deras fonder blev uppköpta av Ålandsbanken. Du kan se vilka fonder du har i din premiepension genom att logga in med e-legitimation på www.pensionsmyndigheten.se. När du är inloggad trycker du på Mina tjänster och sedan Min fondportfölj. Där kan du även byta fonder.
Har du fler frågor om pension är du välkommen att ställa din fråga direkt på www.facebook.com/fragaompension eller ringa vår kundservice på telefonnummer 0771-776 776 eller mejla till kundservice@pensionsmyndigheten.se.
Hälsningar Julius, Pensionsmyndigheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in