2019-02-17, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weinstinand
Riktigt smaskigt när höga chefer på myndigheter rebelliskt vilseleder media och planterar hemlig information för att bomba näringslivet. Behövs fler kämpar som dessa!

Visselblåsare ute på arbetsplatser
https://mega.nz/#!kZlBBCJD!wtT3Ipnn0uRFxJUtzRoERbszvw6yQ31mneNuVjq Tfyc

Toppchefer ute på myndigheter
https://mega.nz/#!MFtBCCYL!0JrEz9wGVDDS0ZpVsjlLpi5cQeKtYj41xVtwDq4 M_go

Diverse myndighetsanställda
Kommer snart...

har myndigheterna ingen koll alls, hur kan sån här få ske!! nu har jag noll förtroende för myndigheter!

Vi måste prata om Allras fonder i PPM
Jag vill veta allt du har på Allra. Hatar dem sedan FI-tiden.
Allras dagar är räknade. Jag ska göra mitt yttersta 😊
Härligt! Som sagt, ingen är gladare än jag. Håll ögonen öppna det kommer hända saker
jag har pratat med honom. Men officiellt har jag inte det 😉
Ernstberger, Olle M, Anton Abele, Kristian Wikberg sitter i rummet bredvid mig nu.
Dahlberg står utanför dörren!
Så jävla gött!

gör versionen clean och skicka till Pers privata mail är du snäll. Jag partar sedan med honom och skickar en slutgiltig version med alla bilagor.
Kan du snälla skicka detta dokument vidare till Pers privata mail. Kan du även säkerställa att dokumentet inte går att spåra. Jag har tagit bort författare men kontrollera att det ej läggs till.
Jag har nu gått genom dokumentet och är nöjd. Pratade med Per. Jag lämnar materialet till honom senast onsdag. Per ansvarar för att lämna materialet vidare till EBM
Så rakryggat av er att lägga tid och energi på detta med de risker det innebär för er. Önskar bara att
det går att hitta en tid att träffas och ryggdunka er om saken!

Någon som vet vem Mattias Granlund och är, FI?
Senast redigerad av expositoris 2019-02-17 kl. 19:20.
Citera
2019-02-17, 22:15
Medlem
Nu har du sniffat för mycket helikopterbränsle Ernstberger. Jag kan inte hitta nåt som är värt att gnälla över i det du lagt upp. Jag undrar däremot var du fått tag på skiten? Det ser privat ut.
Citera
2019-02-17, 22:22
Medlem
Jag hittade en länk där du kan läsa på lite om meddelarfrihet, när ångorna har lättat. Den är grundlagsskyddad och finns just för att anställda på myndigheter ska kunna göra det du påstår att de gjort.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Meddelarfrihet
Citera
2019-02-18, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arlanda01
Herregud - du kallar dessa idioter ”Journalistkällor” och anser att Patrick är journalist! Dessa ”källor” på våra statliga myndigheter borde skött sina jobb och inte försöka proklamera sina egna agendor!

Att en högt uppsatt chef som Brantemark va på pensionsmyndigheten, konspirerat med Siegbahn om hur man bäst paketerar och läcker information till media för att sabotera för ett eller flera av bolagen på PPM för att reformera systemet - det ska han ge fullständigt fan i! Han ska inte ha en egen agenda överhuvudtaget. Att ge ut info om myndigheten man jobbar på och driva på sin egen åsikt paketerat som ett ”avslöjande” för att uppnå sina egna mål till småspararguiden och SvD är direkt förkastligt! PPM reglerna skapades ev en folkvald riksdag och att bolag i ex från Luxembourg får agera i svenska PPM-systemet har med EU att göra som svenska folket oxå har röstat om! Han borde spärras in direkt!

Om du är orolig för konsekvenser för Sverige borde du istället tänka på detta! Arbetsuppgifter för tjänsteman på en myndighet är INTE att förmedla sin egen mening och dela material som företagare i privata sektorer är skyldiga att förmedla till staten ex FI. Det är högförräderi. Min uppfattning är ingen annan än att detta är bra att det kommer ut i ljuset men chansen att vänsterjournalisterna skriver om detta är inte så stor!

Jag hoppas innerligt att deras karriärer är förstörda och alla blir av med jobben illa kvickt! Och alla som sitter på dessa tjänster runt om i vårt samhälle förstår sin plats i korgen! Inför tjänstemanna ansvar asap!
Kul tråd, svaren kommer från alla möjliga nyreggade enfrågekonton 😀
Det enda olagliga jag kan se är dataintrånget riktat mot en amatörjounalists Facebook.

Hur tror du nyheter blir till? Tror du journos tankar ner pressreleaser? Hört talas om paradisläckan?

Ni gjorde ett övertramp när ni lade ut det här materialet.
Citera
2019-02-21, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helicopterman
Jag hittade en länk där du kan läsa på lite om meddelarfrihet, när ångorna har lättat. Den är grundlagsskyddad och finns just för att anställda på myndigheter ska kunna göra det du påstår att de gjort.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Meddelarfrihet

Jag har svårt varför Helicopterman blir så irriterad på att det här materialet här läckt ut?

En sak är ju om dessa personer / vänner till Siegbahn kontaktat media eller respektive polismyndighet med vad dom vet. Läser man dessa chattar så ser man ju tydligt att så inte är fallet. De har istället använt sina positioner och kontakter inom FI till att påverka en utredning på ett icke objektivt sätt. När personer inom myndigheter manipulerar och förvanskar fakta i syfte att påverka en utredning är det ett direkt brott.

Eftersom Helicopterman inte verkar så införstådd med hur lagen ser ut och vad som gäller kring en förundersökning så skulle jag rekommendera att du läser detta https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/fran-brott-till-atal/objektivitetsplikt/
Ovan länk faställer tydligt att det är en åklagares skyldighet att självständigt bedriva en objektiv förundersökning. När det gäller Allra och för er som läst FUPen så kan är det tydligt att Åklagare Hertz helt och hållet valt att förbise detta.
Citera
2019-02-21, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gallra
Jag har svårt varför Helicopterman blir så irriterad på att det här materialet här läckt ut?
Nu har du nog blandat ihop mig med nån, jag har väl inte varit det minsta irriterad? Det andra svamlet förstod jag inte så mycket av?
Citera
2019-02-21, 14:22
Medlem
Citat:
Nu har du nog blandat ihop mig med nån, jag har väl inte varit det minsta irriterad? Det andra svamlet förstod jag inte så mycket av?

Kära Helicopterman att du är irriterad på Ernstberger & Co är borde väl vid det här laget vara befäst. Din ton i ett flertal inlägg är minst sagt otrevlig och det är lätt att få en känsla av att du tar Allracaset personligt.

Det skulle vara intressant att veta vad det är du går i gång på? Är det att dessa killar blev rika, eller är det att dom påstås ha lurat pensionssparare? Eller är det så att deras olycka är ditt sätt att klättra på karriärstegen?
Senast redigerad av Gallra 2019-02-21 kl. 14:38.
Citera
2019-02-21, 18:27
Medlem
Citat:
Kära Helicopterman att du är irriterad på Ernstberger & Co är borde väl vid det här laget vara befäst. Din ton i ett flertal inlägg är minst sagt otrevlig och det är lätt att få en känsla av att du tar Allracaset personligt.

Det skulle vara intressant att veta vad det är du går i gång på? Är det att dessa killar blev rika, eller är det att dom påstås ha lurat pensionssparare? Eller är det så att deras olycka är ditt sätt att klättra på karriärstegen?
Irriterad över att ni snott pengar är jag. Irriterad över att det läckts material är jag inte.

Min karriär har jag bakom mig, och den påverkas inte av några osnutna wannabehelikoptersnubbar.
Citera
2019-02-21, 19:26
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Irriterad över att ni snott pengar är jag. Irriterad över att det läckts material är jag inte.

Min karriär har jag bakom mig, och den påverkas inte av några osnutna wannabehelikoptersnubbar.

Har du för belägg kring att det stulits pengar?
Citera
2019-02-21, 19:49
Medlem
Citat:
En sak är ju om dessa personer / vänner till Siegbahn kontaktat media eller respektive polismyndighet med vad dom vet. Läser man dessa chattar så ser man ju tydligt att så inte är fallet. De har istället använt sina positioner och kontakter inom FI till att påverka en utredning på ett icke objektivt sätt. När personer inom myndigheter manipulerar och förvanskar fakta i syfte att påverka en utredning är det ett direkt brott.
Dags för lite verklighetskoll:
Siegbahn ÄR media (han är ansvarig utgivare för smaspararguiden.se).
Citera
2019-02-22, 00:08
Medlem
Vackert i Sverige är att vem som helst kan langa upp småslantar till en utgivarlicens och trycka smörja skyddad av grundlagen, blir extra kul att se bevakningen av den här gigantiska läckan. Blir väl en jäkla massa troll som ska in och köpa licenser nu, och man anar vissa personliga avslöjanden, alla har väl haft en skoltid, praktik, fyllefest, svagt ögonblick, sluntit med handen och det brukar bita tillbaka i baken när det väl börjar läcka. Stoppa pressarna!
Citera
2019-02-22, 00:21
Medlem
Myndighetsanställda och branschfolk som vilseleder och hetsar media till hatkampanjer mot näringslivet. Sen undrar man hur de tänker när de försöker rasera sina egna arbetsplatser. Visselblåsare för all del, blåsta rebeller, nej tack. Men ja tack till ett samhälle där misstänkta brott utreds med verkliga brott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in