Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-21, 20:31
  #25
Medlem
Ergnots avatar
Är det någon som verkligen blivit lurad av dessa? Helt otroligt hur lätt man kan skapa en opinion på nätet. "Enligt källor på nätet"...
Citera
2009-10-08, 17:40
  #26
Medlem
Stamfaderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gooper
Verkar vara ett äckligt företag. Syrran föll för det och tackade ja, en rent helvete att bli av med dom sen.

Kollar man så heter deras VD Ernstberger, Edward Alexander och är född 1986. Känns mindre trovärdigt.

Jag är själv kund hos Svensk Fondservice och att det är svårt att bli av med dem stämmer inte. Man köper en tjänst som gäller ett år. Det betalar man direkt för eller uppdelat på 12 månader. Efter det kan man fortsätta men man är inte tvingad.

Vad det gäller deras VD så är dina fördomar helt fel. Han är minst sagt en trovärdig person. Bland annat så har han varit sveriges yngsta VD för ett börsnoterat bolag.
Citera
2009-10-08, 17:44
  #27
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stamfadern
Jag är själv kund hos Svensk Fondservice och att det är svårt att bli av med dem stämmer inte. Man köper en tjänst som gäller ett år. Det betalar man direkt för eller uppdelat på 12 månader. Efter det kan man fortsätta men man är inte tvingad.

Vad det gäller deras VD så är dina fördomar helt fel. Han är minst sagt en trovärdig person. Bland annat så har han varit sveriges yngsta VD för ett börsnoterat bolag.

Stämmer bra det. Var nåt rekryteringsföretag va? Om jag inte minns helt fel.

Vet att han hänger eller iallafall hängde en hel del på Stureplan innan också.

Frågorna jag ställer mig är: Är det han som ligger bakom det här företaget? Eller har han bara blivit anställd som VD vid 21-års ålder? Och om det nu är så det har gått till. Vilken erfarenhet har han av finansbranschen? Jag gissar på nada.
Citera
2009-10-08, 17:53
  #28
Medlem
Stamfaderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Schellenberg
Även jag har blivit påringd av dom. Vilka skojare, fick också höra något om 190% avkastning blaha blaha. Hur det gått till, vilka typer av placeringar de gjorde ville/kunde inte uppringaren berätta om.

SKOJARVARNING!

Jag vet inte under vilken period de talade om. Men en avkastning på 30% per år i 4 år är just 190%. Placeringarna varierar och omplaceras typ 5-10 gånger per år. Det finns runt 800 olika fonder att placera i så det kanske det är därför det är svårt att berätta exakt "...vilka typer av placeringar de gjorde..."
Citera
2009-10-08, 17:54
  #29
Medlem
Stamfaderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Det finns mer seriösa företag såsom Solidar Fondservice, Nordisk Fondservice och Monetar. Dessa är godkända av finansinspektionen och skickar inte bara några sunkiga tips via mail utan genomför även bytena åt kunden!

Solidar fondservice har precis kommit ut med sina siffror för detta år, det är väll kanske inte så seriöst? Monetar ägs av en dansk bank och det är väll inte så seriöst att ha en fondförvaltare som väljer sin ägares fonder framför de som går bäst. Det är därför man aldrig ska låta banken förvalta sina pengar.

Jag skulle inte vilja att min förvaltare valde åt mig utan att berätta. Svensk Fondservice upplyser mig istället via sms att det är dags att byta. Sen går jag bara till deras hemsida och loggar in, accepterar förslaget med ett tryck och sen är saken biff.
Citera
2009-10-08, 18:01
  #30
Medlem
Stamfaderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Stämmer bra det. Var nåt rekryteringsföretag va? Om jag inte minns helt fel.

Vet att han hänger eller iallafall hängde en hel del på Stureplan innan också.

Frågorna jag ställer mig är: Är det han som ligger bakom det här företaget? Eller har han bara blivit anställd som VD vid 21-års ålder? Och om det nu är så det har gått till. Vilken erfarenhet har han av finansbranschen? Jag gissar på nada.

Det är han som ligger bakom företaget och han har studerat reklam. Att de börsnoterar är ju enbart för att göra det lättare att ta in kapital. Finansbranschen? De håller på med rekrytering och liknande så varför skulle han behöva ha erfarenhet av finansbranschen?
Citera
2009-10-08, 23:10
  #31
Medlem
n00rfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stamfadern
Det är han som ligger bakom företaget och han har studerat reklam. Att de börsnoterar är ju enbart för att göra det lättare att ta in kapital. Finansbranschen? De håller på med rekrytering och liknande så varför skulle han behöva ha erfarenhet av finansbranschen?
Om du bara är kund känns det märkligt att du vet vad VD:n studerat. Vidare menade thefisk att han knappast har någon finanserfarenhet för det jobb han har nu, dvs som VD över ett... Finansbolag. Därför är det skumt att han blivit VD, de borde haft någon annan som varit bättre lämpad inom företaget.

Svensk Fondservice ringde mig faktiskt idag, jag sa att jag aldrig tackar ja till något över telefon, varpå han sa "Vi skickade ut papper förut, det var många som tackade ja, så vi gör inte så längre för alla tackar ju ja ändå". Hehe. Så jag sa, visst, jag kollar upp det här, ring mig på måndag. Då sa han "Du! Jag längtar tills på måndag!" och så avslutade vi samtalet.

Han ringer nog inte...
Citera
2009-10-08, 23:39
  #32
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stamfadern
Det är han som ligger bakom företaget och han har studerat reklam. Att de börsnoterar är ju enbart för att göra det lättare att ta in kapital. Finansbranschen? De håller på med rekrytering och liknande så varför skulle han behöva ha erfarenhet av finansbranschen?

Den här tråden handlar om Svensk Fondservice och dom håller inte på med rekrytering.

Så du är ganska snett ute. Vet därför inte riktigt vad mer jag ska skriva till dig.
__________________
Senast redigerad av thefisk 2009-10-08 kl. 23:53.
Citera
2009-10-09, 09:37
  #33
Medlem
Stamfaderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n00rfen
Om du bara är kund känns det märkligt att du vet vad VD:n studerat. Vidare menade thefisk att han knappast har någon finanserfarenhet för det jobb han har nu, dvs som VD över ett... Finansbolag. Därför är det skumt att han blivit VD, de borde haft någon annan som varit bättre lämpad inom företaget.

Svensk Fondservice ringde mig faktiskt idag, jag sa att jag aldrig tackar ja till något över telefon, varpå han sa "Vi skickade ut papper förut, det var många som tackade ja, så vi gör inte så längre för alla tackar ju ja ändå". Hehe. Så jag sa, visst, jag kollar upp det här, ring mig på måndag. Då sa han "Du! Jag längtar tills på måndag!" och så avslutade vi samtalet.

Han ringer nog inte...

Det är ju inte ett finansbolag? Utan ett bolag som sysslar med rekrytering.

Har du hört talas om hemsidan www.google.se förresten? testa och sök på hans namn där så kommer all information fram.
Citera
2009-10-09, 14:55
  #34
Medlem
advarPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stamfadern
Det är ju inte ett finansbolag? Utan ett bolag som sysslar med rekrytering.

Okej, så Svensk Fondservice sysslar med rekrytering? Av namnet att döma är det ju annars lätt att tro att dom skulle syssla med fonder på något vis.
Tror det blir nån annan som får ta hand om mina fonder Kanske ett finansbolag av något slag
Citera
2009-10-09, 15:53
  #35
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av advarP
Okej, så Svensk Fondservice sysslar med rekrytering? Av namnet att döma är det ju annars lätt att tro att dom skulle syssla med fonder på något vis.
Tror det blir nån annan som får ta hand om mina fonder Kanske ett finansbolag av något slag

Haha, ja. Stamfadern verkar minst sagt lite snurrig just nu. Men alla kan vi göra våra fel ibland.
Citera
2009-10-09, 16:29
  #36
Medlem
Stamfaderns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Haha, ja. Stamfadern verkar minst sagt lite snurrig just nu. Men alla kan vi göra våra fel ibland.

Kolla lite tidigare i konversationen. Hans namn nämndes eftersom han var VD för Svensk fondservice. Varpå jag sa att han är den yngsta chefen genom historien för ett börsnoterat bolag dvs inte svensk fondservice utan ett annat som heter 2work.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback