Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-08, 00:57
Medlem
Vet inte riktigt vart jag ska posta det här.

Satt förut och försökte koppla min stationära dator till min TV. TVn är från stenåldern, tjock tv så alltså får man använda (vet ej namnet) en sladd som är gul,röd,vit och en videosladd till en scartkontakt för att därefter köra scarten i tvn..

Jag satt och grejjade lite med olika inställnigar, sökte efter ny skärm osv. Idiot som jag var använde jag inte bara Nvidias kontrollpanel utan även XP's "inställningar" (när man trycker på skrivbordet). På något sätt ändrade jag skärminställningar där så att datorn nu inte får någon signal...

Om jag startar om får jag först upp en HP bildruta som vanligt sen windows uppstarten sen blir det svart och det står "No signal detected" sen blir dataskärmen svart. Har även försökt trycka på F8 vid uppstart men verkar inte göra någon skillnad.

Jag har heller ingen bild på TVn så jag kan inte ändra inställningarna där...

Verkar vara duktigt folk här inne! HJÄLP :S!
Senast redigerad av TheCaptain 2008-07-08 kl. 01:04.
Citera
2008-07-08, 00:58
Medlem
b0gfettos avatar
Har du testat att starta om datorn utan att ha tv-sladden inkopplad så bara din vanliga monitor är ansluten?

Och ändra rubriken så den har nåt med din frågeställning att göra typ "Problem med tv-kort, ingen bild på monitorn".
Citera
2008-07-08, 01:11
Medlem
Ändrat.

Japp har provat detta. Såg även nu att det står

(1)********* No signal
DVI Input # 1 Active.
DVI Input # 2 No signal

Har för mig att jag i vanliga fall har jag ju signal på (1), är ganska kass på sånt här. går detta kanske att ändra i samband med uppstart?
Citera
2008-07-08, 02:19
Medlem
Afros avatar
Får du bild om du kör i felsäkert läge?

Ditt grafikkort skickar signalen till tv out istället för till dvi/vga. Så du borde få bild på tvn iaf?

Iallafall in i felsäkert läge och pilla lite, alternativt installera om drivrutinera.
Citera
2008-07-08, 12:08
Medlem
Jag lyckades ta bort drivrutinerna i felsäkert läge!

Tack för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in