2008-07-07, 20:14
Bannlyst
Tjena

Jag har haft det hr problemet FR lnge nu, jag r s jvla hysteriskt trtt p det s jag blder mensblod ur alla ppningar i kroppen!!! 0.0

System:
Windows XP SP2
1x DVD-ROM (LG)
1x CD brnnare (LG)

Felbeskrivning:
Jag kan inte lsa CD/DVD skivor lngre, jag kan heller inte mounta ngra skivor. Det lustiga r att jag inte ens ser min CD brnnare / DVD lsare under Den hr datorn!? Detta intrffade en dag,utan frvarning, en morgon kunde jag helt enkelt inte lsa skivor eller mounta lngre... Eftersom att detta intrffade fr S lnge sen vill jag inte gra ngon systemterstllning.

En annan konstig sak, r att bde CD brnnaren och DVD-rom'en fungerar bra, det enda dom inte gr r att lsa skivorna. Jag tror knappast det r fel p ngon av dessa d jag inte ens kan MOUNTA SKIVOR (?!?!"="#") Har haft det hr felet i flera mnader nu, frgade om hjlp p sweclockers, men fick ingen vidare hjlp, d ingen riktigt visste vad felet kunde vart :S

Jag skulle hemskt grna vilja ha en lsning d jag slipper omformatera hela datorn. Men om det nu r sista utvgen s fr jag vl vandra den stigen :P

Hr r en bild p hur min enhetshanterare ser ut:
http://img301.imageshack.us/img301/511/fyfanlx7.jpg

hade varit s jvla glad om ngon teknisk snubbe kunde fixa det hr t mig =/
Citera
2008-07-07, 20:17
Medlem
tomten_p_loftes avatar
installera drivrutinerna...
Citera
2008-07-07, 20:19
Bannlyst
det kan ju omjligt ara drivrutinerna som r gamla, eftersom att jag inte ens kan mounta ISO filer? :P eller?
Citera
2008-07-07, 20:19
Medlem
Opaques avatar
r ingen stjrna p datorer, men har du prvat att hmta nya drivrutiner fr dina CD/DVD enheter ? De ska finnas p tillverkarens hemsida.

Dialogrutan i enhetshanteraren pstr ocks det. Men vad det beror p att drivrutinerna pltsligt huxflux inte kan hittas lngre, det kan nog ingen tala om fr dig.
Citera
2008-07-07, 23:36
Bannlyst
Du skriver inte vad du gjort fr att frska lsa problemet. har du t ex provat att avinstallera enheterna och startat om datorn? Det r iaf det frsta jag skulle prva med om problemet uppstod fr mig.
Citera
2008-07-08, 01:25
Bannlyst
wtf??? Starta om datorn?? Har du ens lst vad jag skrivit xD ? Jag har haft problemet i flera mnader!

Jag har testat avinstallera dem, men det KAN inte vara DOm som frstr fr mig, jag kan ju inte ens MOUNTA ISO FILER LNGRE x( Det r ju ngot internt fel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in