2008-07-07, 16:59
Medlem
maaltes avatar
Jag har tankat hem ett gammalt spel som startas i en riktigt liten upplönsng så spelet blir bara en liten ruta. Och på menyn i spelet finns det ingen video settings. Finns det någon möjlighet att ändra upplönsingen genom ett programm innan man startar spelet?
Citera
2008-07-07, 17:38
Medlem
SysGhosts avatar
Du kommer nog inte att kunna ändra upplösningen i spelet ifråga. Dem äldre spelen är oftast "hårdkodade" till en upplösning och "thats it!".

Varför din skärm inte skalar upp den låga upplösningen är dock ett mysterium. Det skall den göra.

Är det en bärbar dator?
Vad för grafikkort är det?
Vad för bildskärm är det?
Citera
2008-07-07, 17:53
Medlem
maaltes avatar
Det är ingen bärbardator, och jag har Geforce 4 titanum bla bla någonting. Och bildskärmen vet jag inte? det är iallfal en tft, inte widescreen.
Citera
2008-07-07, 18:17
Medlem
maaltes avatar
Om man installerar det på ett annat sätt så blir det full screen, men det kommer upp en ruta lite då och då där det står "This is 85 HZ overdrive, change computer display layout to 1280X10240@60HZ" men saken är, jag har redan det på det? men den rutan förssvinner inte.
Citera
2008-07-07, 21:47
Medlem
S4bb3s avatar
Har du testat att högerklicka på genvägen till filen och klicka på fliken "Kompabilitet" och där kryssa i "Kör det här programmet i kompabilitetsläge för..."?
Citera
2008-07-07, 22:39
Medlem
luddekluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maalte
Om man installerar det på ett annat sätt så blir det full screen, men det kommer upp en ruta lite då och då där det står "This is 85 HZ overdrive, change computer display layout to 1280X10240@60HZ" men saken är, jag har redan det på det? men den rutan förssvinner inte.

Jag skulle också vilja ha en sån upplösning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in