Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-07, 14:27
Medlem
Revileds avatar
Hej, har lite problem. Flyttade temp mappen till extern hårddisk för ett tag sen och vill nu flytta tillbaks den, kollade google och letade trådar på FB. Antingen suger jag på att söka eller så finns det inte. Någon som kan hjälpa mig?
Citera
2008-07-07, 15:08
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Flytta tillbaka den då? Blir väl det naturliga svaret.
Citera
2008-07-07, 15:18
Medlem
Revileds avatar
jo men om jag bara flyttar på själva mappen så skapar datorn en ny mapp på den externa hårddisken
Citera
2008-07-07, 15:37
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Så...problemet är alltså att du får en tempmapp på den externa disken?
Citera
2008-07-07, 15:47
Medlem
Revileds avatar
Ja datorns Temp-mapp ligger på den externa hårddisken, om jag flyttar på den kommer den tillbaks, om jag raderar den kommer den tillbaks. Målet är att ha temp mappen på C:, eftersom denna externa hårddisk skall användas på en annan dator. Sorry om jag uttryckte mig otydligt i startinlägget

edit: det är alltså tempmappen på den externa hårddisken som datorn använder som temp mapp. att den bara låg där skulle inte vara ngt problem
Citera
2008-07-07, 16:29
Medlem
http://ask-leo.com/how_do_i_change_the_location_of_windows_temporary_ files.html

Första träffen på google
Citera
2008-07-07, 17:00
Medlem
Revileds avatar
gah de4t måste betyda att mina google skillz inte är de bästa vad exakt googlade du på?
Citera
2008-07-07, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviled
gah de4t måste betyda att mina google skillz inte är de bästa vad exakt googlade du på?
changing temp folder windows tror jag det va
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in