Citat:
Ursprungligen postat av
Takpapp
Vaf...? Trolla lagom.
Nu vet jag inte vem "Dallon" är, men antar att det är fryst prefab. Kantarellsås till? Och sen tömmer du hela såsflaskeavdelningen däri. Med smör??? Och sen gör du lappskojs av alltihopa?
Nu kräktes jag över tangentbordet av att läsa skiten du skriver. När jag provade ditt recept struntade jag att röra om på slutet. Det blev bättre så. Gissa om jag också trollar.
Finns inget som trollas iaf :-). Om du inte gillar risrör paella, tonfisksallad, skink-rissallad. Risröror kan man säga
Det som finns i vårrullarna är nötfärs och mjuk vitkål. Att blanda ut det med ris ser jag inga som helst konstigheter i. Sen att tillföra en pulver-kantarellsås och blanda runt är inte alls tokigt med smör, dock ska inte riset simma i det utan bara suga upp det
Nu kommer vi till kryddningen umamin: soja, fisksås, samt ostronsås, worchester baseras utifrån samma bas och sås. Normalt så dippar man vårrullar i det (läs om dippsåser till vårrullar) och äter riset på sidan om även tom sweet chilisås vid sidan. Men i istället blandar jag det i riset med vårrulle innehållet, vart mycket bra
Nu blandar jag istället i det i risrätten eftersom pulver kantarellsåsen är rätt så smaklös relativt en riktig kantarellsås. Liquid smoke lyfter dessa såser ett snäpp till
plus lite hetta som peppar och paprika
Persilja passar bra som örtighet till att blanda i
Jag kommer göra om rätten igen .. Jag tyckte mycket om den ;-) såklart påhittat recept
bon adios ;-)
Smör ska blandas i ganska så där mycket, smör är smak fyllighet i risrätten