2008-07-13, 11:45
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Startpistolen
För att det bevisligen händer rätt ofta?

Annars håller jag helt med p3rk3le, att se hur en del använder något så avskyvärt som våldtäkt i politiska syften är rätt äckligt. Det blir rätt genomskinligt när det enda intressanta i fallen är etniskt ursprung på gärningsmannen. Uppfyller inte våldtäkten de krav som en del verkar ha för att engagera sig så bryr man sig inte.

Syftar du på ursprungsinlägget nu där TS pekar ut motorintresserade?
Citera
2008-07-13, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Japp, och ännu fler (sammantaget vill säga) till andra droger.
Vad menar du här? Att man blir ännu mer våldsam av andra droger än alkohol? FEL! Det finns ingen drog som framkallar aggressivitet på samma sätt som alkohol.
Citat:
Kasta ut alkohol och droger ur landet så slipper vi de flesta brott.
Du tillhör de som tror att knarkmaffian försvagas av hårdare knarklagar? Trots att alla erfarenheter (och all logik) talar emot detta?
Citera
2008-07-13, 12:15
Medlem
karinparins avatar
Den/de som skrev att de mörkhyade som figurerade i områden med sannolik är skyldiga till brottet...sluta med att posta sån dynga tack. Englas förövare tex var ju helsvensk.
Citera
2008-07-13, 12:18
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Vad menar du här? Att man blir ännu mer våldsam av andra droger än alkohol? FEL! Det finns ingen drog som framkallar aggressivitet på samma sätt som alkohol. Du tillhör de som tror att knarkmaffian försvagas av hårdare knarklagar? Trots att alla erfarenheter (och all logik) talar emot detta?

Nej jag menar att det finns fler droger än alkohol som finns med i bilden när brott begås. Vilket ökar den totala procenten - inte po´centen a la Sven Melander och Jon Skolmen - eftersom inte alla drog(miss)brukare samtidigt berusar sig med alkohol.

Narkotika- och alkohollagstiftning har jag inte talat om, utan ett utoptiskt samhälle med nästintill ingen brottslighet. Om det nu ska pratas orsaker. Naiv är jag inte.
Citera
2008-07-13, 12:19
Bannlyst
Under power meet är det sjukt i stan här hemma, det är inte ovanligt att se fulla 14åringar om nätterna då..
Citera
2008-07-13, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarko
Under power meet är det sjukt i stan här hemma, det är inte ovanligt att se fulla 14åringar om nätterna då..
Och då ska dem per automatik straffas med våldtäkt då?
Citera
2008-07-13, 14:20
Bannlyst
Nej givetvis inte men många tjejer är jävligt korkade..

Men lite får dem fan skylla sig själva, i 14års åldern ute och super hela nätterna, och tigger skjuts av raggare, det är som bäddat för succè.
Citera
2008-07-14, 11:51
Medlem
brumbrum666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karinparin
Den/de som skrev att de mörkhyade som figurerade i områden med sannolik är skyldiga till brottet...sluta med att posta sån dynga tack. Englas förövare tex var ju helsvensk.

Kära karinparin,

Jag tycker att du ska be berörda FB-debattörer om ursäkt för din brist på ödmjukhet, och jag ska förklara varför, men först måste jag säga att det fascinerar mig att en person, som klarar av att skriva ordet "figurerade", i övrigt presterar en så usel prosa:

1: Genus för "område" är neutrum, inte reale. Alltså heter det "området" i bestämd form.
2: I stället för adjektivet "sannolik" borde du skriva substantivet "sannolikhet", för att din mening ska fungera.
3: Man är "förövare" av ett brott, inte av en person. Alltså har Engla ingen förövare; de brott som begicks mot henne hade dock en förövare.

Även innehållsligt uppvisar ditt inlägg/påhopp, som tidigare antytt, upp katastrofala brister:

Det är inte alls säkert att det är "dynga" att hålla en mörkhyad gärningsman för mer sannolik än en helsvensk, när de tidigare synts stryka i faggorna, med tanke på den lika väldokumenterande som hårresande överrepresentation som sedan länge finns vetenskapligt belagd och publicerad. Varken du eller jag vet någonting om fördelningen i antal vid tillfället.

För att styrka din tes om dynga, framför du något som på fackspråk heter en "anekdot". Dess vetenskapliga värde är i detta sammanhang exakt noll. Om allt du vill göra är att styrka att helsvenska våldtäktsmän över huvud taget existerar, är Engla-fallet dock fullt tillräckligt, men jag känner inte till någon psykiskt frisk person som bestrider detta, så där sparkar du in en vidöppen dörr med sådan kraft att du landar på rygg innanför tröskeln och slår huvudet i densamma. Grattis.

Något om överrepresentation:

Somalier är cirka 23(!) gånger överrepresenterade i våldtäktsstatistiken. (Källa till detta (BRÅ) finns redovisad på dussintals ställen här på FB.) Översatt till mer vardagliga termer, betyder det att om du, på din nattliga promenad genom parken, möter 22 svenskar och en somalier är risken större att du blir våldtagen av honom än av en enda av svenskarna. Det betyder också att det bara behövs 20'000 somalier för att stå för fem procent av våldtäkterna här i landet.

Dynga. Yeah, right. Be nu om ursäkt.
Citera
2008-07-14, 11:57
Medlem
brumbrum666s avatar
Citat:
Nej givetvis inte men många tjejer är jävligt korkade..

Men lite får dem fan skylla sig själva, i 14års åldern ute och super hela nätterna, och tigger skjuts av raggare, det är som bäddat för succè.

Vuxna män bör förstå att små flickor på väg att bli kvinnor, särskilt i prematurt umgänge med alkohol, kan bete sig litet förvirrande. Blir männen kåta av detta beteende, vilket är mänskligt, är rätt reaktion att svettas och svälja hårt.

De vuxna män som inte klarar av det ovanstående, bär HELA ansvaret för de våldtäkter de begår, och när någon annan bär HELA ansvaret, återstår inget utrymme för flickorna att "fan skylla sig själva".
Citera
2008-07-14, 13:15
Bannlyst
Givetvis skall man inte bli våldtagen bara för att man druckit lite alkohol, men världen ser ut så nuförtiden, killar är skit, och tjejerna måste ta o bli lite mer försiktiga...
Citera
2008-07-14, 17:20
Medlem
Citat:
Givetvis skall man inte bli våldtagen bara för att man druckit lite alkohol, men världen ser ut så nuförtiden, killar är skit, och tjejerna måste ta o bli lite mer försiktiga...
Vadå killar är skit.. för att nåra gillar att trycka små flickor så e alla skit?
Citera
2008-07-14, 18:02
Medlem
Citat:
Japp, och ännu fler (sammantaget vill säga) till andra droger. Kasta ut alkohol och droger ur landet så slipper vi de flesta brott.

Om du frågar mig är det inte alkohol och droger vi behöver kasta ut ur landet...snarare mångkriminella hudingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in