2008-07-07, 04:34
Medlem
Om man postat ett inlägg, kan man då få tillbaka detsamma om man inte varit så förutseende att man kopierat det innan man postat det?

Låt säga att man är(well, försöker vara då )aktiv i ett fora och svarar på inlägg där, men man blir hela tiden raderad och är inte ens beredd på detta= man kopierar inte det man skrev(och som då blev raderat)kan man då få tillbaka i kopierad form det man skrev från då den Mod. som raderade det man skrev, fastän man inte vet vilken Mod. som raderade, då de är flera i just detta fora?

Tyckte själv som medlem med kontakt med en Mod.(i då gällande fora och efter DÅ 2 raderingar av 3 möjliga) att man som medlem måste kopiera det man skriver, utifall man blir raderad, men fick då veta att detta inte alls var nödvändigt!?
Men nu visar sig fallet vara sådant. Ja, detta i efterhand(= efter 3/ 3 försök till postningar i samma ämne/ fora), då...
Men hur veta vilken Mod. som sitter på ens raderade material? Och kan man ändå få tillbaks detta material då?

Och sedan att fråga hur gå tillväga som vad gäller en och samma Mod. som hela tiden tar bort/ raderar en specifik/ utvald/ utpekad medlems inlägg i samma fora och tråd är väl tämligen lönlöst här att göra?
För medlem blir hänvisad till(fortsatt)kontakt med aktuell Mod. via PM och hjälper inte det så ombedes medlem att ta det på öppna forat, för att väl där få sin tråd/ fråga låst
Sökt på siten efter tråd där jag kunde stoppa in denna fråga. Men där jag kom närmast denna sakfråga, där var det ett hänglås på. Så ursäkta så mycket att jag startar en ny tråd som måste få hänglås på sig
Senast redigerad av Tort 2008-07-07 kl. 05:26.
Citera
2008-07-07, 05:24
Medlem
Zwerchstands avatar
Inläggen "mjukraderas", ligger alltså kvar där de postades men osynliga för användaren. Alla moderatorer kan läsa dem men den du bör ställa frågan till är i 1:a hand den som raderat (om du vet vem, ex:vis genom officiellt modmeddelande), därnäst valfri moderator i berört delforum. Är du inte nöjd med kontakten med berörd moderator kan du kontakta nästæ moderator i samma delforum. Nu har du startat denna tråd; Återstår PM till admin.

Jag är inte säker på under vilka villkor moderator är skyldig eller ens behörig att återge ett raderat meddelande på upphovsmannens begäran, men det får någon annan svara utförligare på. Det senaste bland raderade inlägg av dig jag ser postades 2008-06-28, 03:57 som ditt enda i en tråd – men jag kanske söker dåligt.

Alltså:
> Inläggen finns kvar, osynliga. (Ingen moderator "sitter på" dem.)
> Möjlighet att återfå kopia finns, men kanske inte rättighet.
> 0.06 & Jag vill klaga på en Moderator/ett beslut av en Moderator
Citera
2008-07-07, 07:22
Medlem
Då vet jag(tror jag), tack för svar.
Citera
2008-07-07, 07:23
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Det senaste bland raderade inlägg av dig jag ser postades 2008-06-28, 03:57 som ditt enda i en tråd

Han har fått ett inlägg raderat i juli, författat 2008-07-01, 06:40, men det har inte en sådan längd att det borde vara alltför jobbigt att citera väsentligheterna ur minnet om man av någon anledning vill spara på informationen i det för användning utanför Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in