2008-07-06, 20:00
Medlem
Hejsan! Fixade Guitar Hero III till datorn frut men nr jag skulle vlja "spel" knappen s kunde jag inte vlja Enter. Knns naturligt att ha just enter till det ndamlet.

Min frga r i alla fall om man kan binda s nr man trycker p "enter" s blir det "skift" tillexempel? Vore skitbra om ngon hade ngot bind eller program!

Tack p frhand
Citera
2008-07-06, 21:13
Medlem
Trance_Nations avatar
I autohotkey vet jag att det skall g att scripta om saker och ting.
Tex if input=e output=f .
Har ingen aning om hur man skriptar det ellr s men det skall funka.
Citera
2008-07-07, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trance_Nation
I autohotkey vet jag att det skall g att scripta om saker och ting.
Tex if input=e output=f .
Har ingen aning om hur man skriptar det ellr s men det skall funka.

Tack s mycket. r inte srskillt bra p dett s kan ge bort en invite till ngon torrentsite till den som hjlper mig (har inga invites p highlevel tyvrr men)
Citera
2008-07-07, 00:42
Medlem
Tankishs avatar
Jag hade samma problem, lsningen blev att jag sket i det och laddade hem Frets on Fire och hade typ alla ltar som finns instllet. Funkar bttre. Men om man r ute efter tvlingmomentet r det inte lika bra.

Lirar inte s mycket nu, trttnat p det. Jag r inte en tvlingsmnniska men jag tycker nd att GH r mycket roligare, vet itne varfr...
Citera
2008-07-07, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankish
Jag hade samma problem, lsningen blev att jag sket i det och laddade hem Frets on Fire och hade typ alla ltar som finns instllet. Funkar bttre. Men om man r ute efter tvlingmomentet r det inte lika bra.

Lirar inte s mycket nu, trttnat p det. Jag r inte en tvlingsmnniska men jag tycker nd att GH r mycket roligare, vet itne varfr...

Yeah frets on fire suger tycker jag. Man fr inte samma knsla nr basen lirar och nd sitter man och tummar p F1 osv. Dligt gjorda ltar.

Sen somsagt s r tvlingsmomentet bttre.
Citera
2008-07-07, 14:37
Medlem
bump
Citera
2008-07-08, 12:36
Medlem
Bump igen
Citera
2008-07-08, 13:24
Medlem
Champinjonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wannabeee
Bump igen

Razers drivrutiner till mss har en funktion som gr att du kan skapa egna keymacros, dvs vid en knapptryckning hnder diverse funktion.

Du skulle kunna gra ett macro som gjorde t.ex. s att nr du trycker ner ENTER trycker "datorn" ner Shift \/ sedan Shift /\ (dvs ett knapptryck)
Citera
2008-07-08, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wannabeee
Hejsan! Fixade Guitar Hero III till datorn frut men nr jag skulle vlja "spel" knappen s kunde jag inte vlja Enter. Knns naturligt att ha just enter till det ndamlet.

Min frga r i alla fall om man kan binda s nr man trycker p "enter" s blir det "skift" tillexempel? Vore skitbra om ngon hade ngot bind eller program!

Tack p frhand

Det gr att gra med autohotkey.
Kod:
#IfWinActive, ahk_class Notepad
Enter::shift
return

http://www.autohotkey.com/download/A...keyInstall.exe

Byt ut window class som nu r notepad till vad nu guitar hero anvnder, "AU3_Spy.exe" som fljer med autohotkey kan ta reda p window classes. Sen sparar du scriptet med notepad till nnting.ahk och kr igng det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in