2008-07-06, 19:54
Medlem
Nordinhos avatar
Nu har ja åkt på ett väldigt irriterande problem. Förut har jag aldrig haft problem att packa upp filer i Winrar men idag så skulle ja kolla på ett par filmer jag har liggandes på datorn, men det fungerar inte att packa upp :/
Tänkte att de va väl bara fel på den releasen elle så, men sen när ja skulle ta en annan film som jag vet me mig har gått att packa upp förut hände samma sak!?!?!

Detta meddelande får jag i Winrar:

D:\Downloads\Saw.IV.2007.NORDiC.PAL.DVDR-APOCALYPSE\apo-saw4.r02: Packed data CRC failed in apo-saw4.img. The volume is corrupt

*Har testat att ta bort de skadade filerna och ersätta dom med nya nerladdade, men det hjälpte inte.
Testade det är par gånger, men märkte att den klagar på att nya filer gått sönder eller är fel i, alltså samma fel, har ingen aning om vad som hänt!? En sak om de hade vart samma fil de hade vart fel på, men det skiftar ju :S
*Har även testat att köra sfv-check och den krånglar den med, för ibland visar den att alla e OK, men ibland klagar den!?

Vaf är de som har hänt? Har testat att byta version av WinRAR, men det hjälpte inte....

EDIT:

När jag vakna imorse hade jag blåskärm.. Nästan aldrig hänt innan, jag kör ju XP
Nu fungerar inte Nod32 längre, så vetifan hur jag ska göra virussökning :/
Firefox krånglar hela tiden, stängs ner rätt som det är :/
Senast redigerad av Nordinho 2008-07-06 kl. 20:00.
Citera
2008-07-06, 20:16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hämta hem memtest86 och kör en kontroll på minnet.
Citera
2008-07-06, 22:13
Medlem
Nordinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hämta hem memtest86 och kör en kontroll på minnet.

jag får inte igång det :S går inte bränna nån skiva, å de händer inget när ja kör via usb
Citera
2008-07-07, 13:46
Medlem
Nordinhos avatar
att det är nåt med hårddisken tror jag inte, för har testat från 3 olika å samma problem när ja ska packa upp stora filer, små funkar bra, så är väl minnet som lägger ner när de börjar bli jobbigt...

å angående att öppna burken å kika efter så ska ja iaf ringa supporten först å höra vad dom säger, för vi har nämligen en "jobb-" eller "hyrdator" genom morsans jobb,, så vi får inte öppna burken å plocka, men som sagt ska dom ha massa pengar för att göra de så gör ja nog ett ingrepp själv iaf, lär ju bli mycke billigare iaf..

finns väl inte möe mer att göra än att ringa till dom imorn å höra vad dom säger!?

EDIT:

Har nu ringt dom.. Å rådet var att ja skulle öppna burken och dammsuga, gjort detta nu, men fortfarande felmeddelanden vid upppackning.. dock har firefox hängt med nu ett tag..
Får väl se vad som händer, återkommer när nästa tragedi/succe inträffar me datorn:P

EDIT2:

Testar nu med att köra med endast 1 av de 2 minnena, när jag testade det ena så fortsatte datorn att krångla, men nu testar jag det andra, å datorn verkar fungera bra, kunde t.o.m packa upp film nu
men ska fortsätta felsöka å se om det enbart är det ena minnet som strular elle om det finns mer..

EDIT3:

Som tidigare sagt så funkar datorn fint när jag kör med det ena av minnena.. dock strul med båda eller det andra i.. ska nog försöka åka till en kompis å bränna ut memtest för att testa, då min brännare inte är så sugen på att bränna cd verkar de som..
Så det mesta tyder ju på att det är minnet som strular, men måste det vara de? Kan det itne vara så att porten man sätter i det i är det som strular?

Tänkte testa det snart iaf.. eller det kanske inte är någon större idé?
Citera
2008-07-07, 14:19
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordinho
EDIT:

Har nu ringt dom.. Å rådet var att ja skulle öppna burken och dammsuga, gjort detta nu, men fortfarande felmeddelanden vid upppackning.. dock har firefox hängt med nu ett tag..
Får väl se vad som händer, återkommer när nästa tragedi/succe inträffar me datorn:P

Lyckat...
Man ska aldrig dammsuga en innuti en dator
Då får man in statisk elektricitet i burken och riskerar att skada diverse komponenter.
Tryckluft på burk är att rekommendera
Tycker att supporten får stå för en ny burk när dom ger idiotråd som praktiskt taget riskerar att paja hela burken

EDIT2:

Testar nu med att köra med endast 1 av de 2 minnena, när jag testade det ena så fortsatte datorn att krångla, men nu testar jag det andra, å datorn verkar fungera bra, kunde t.o.m packa upp film nu
men ska fortsätta felsöka å se om det enbart är det ena minnet som strular elle om det finns mer..

Citat:
Ursprungligen postat av Nordinho
EDIT3:

Som tidigare sagt så funkar datorn fint när jag kör med det ena av minnena.. dock strul med båda eller det andra i.. ska nog försöka åka till en kompis å bränna ut memtest för att testa, då min brännare inte är så sugen på att bränna cd verkar de som..
Så det mesta tyder ju på att det är minnet som strular, men måste det vara de? Kan det itne vara så att porten man sätter i det i är det som strular?

Tänkte testa det snart iaf.. eller det kanske inte är någon större idé?

1. Bränn ut Ultimate BootCD, den innehåller både Memtest samt diverse andra testprogram.

2. För att se om det är minnet eller minnesporten som krånglar är det ju bara att köra Memtest, flytta minnet och sen köra Memtest igen...
försvinner felet så är det ju porten och i annat fall är det RAM-minnet.
En annan grej att testa är också att återställa standard-inställningarna i BIOS.

3. Memtest86 är föråldrat du ska använda Memtest86+ som är en förbättrad version av Memtest86
Citera
2008-07-07, 17:37
Medlem
Nordinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Lyckat...
Man ska aldrig dammsuga en innuti en dator
Då får man in statisk elektricitet i burken och riskerar att skada diverse komponenter.
Tryckluft på burk är att rekommendera
Tycker att supporten får stå för en ny burk när dom ger idiotråd som praktiskt taget riskerar att paja hela burken

EDIT2:

1. Bränn ut Ultimate BootCD, den innehåller både Memtest samt diverse andra testprogram.

2. För att se om det är minnet eller minnesporten som krånglar är det ju bara att köra Memtest, flytta minnet och sen köra Memtest igen...
försvinner felet så är det ju porten och i annat fall är det RAM-minnet.
En annan grej att testa är också att återställa standard-inställningarna i BIOS.

3. Memtest86 är föråldrat du ska använda Memtest86+ som är en förbättrad version av Memtest86

Det visade sig vara ett av minnena som pajjat enligt memtest, så måste troligtvis köpa ett nytt, men kör med endast ett sålänge, har 1 gb på den så flyter på okej iaf.. Är väl dags att låsa tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in