att det är nåt med hårddisken tror jag inte, för har testat från 3 olika å samma problem när ja ska packa upp stora filer, små funkar bra, så är väl minnet som lägger ner när de börjar bli jobbigt...
å angående att öppna burken å kika efter så ska ja iaf ringa supporten först å höra vad dom säger, för vi har nämligen en "jobb-" eller "hyrdator" genom morsans jobb,, så vi får inte öppna burken å plocka, men som sagt ska dom ha massa pengar för att göra de så gör ja nog ett ingrepp själv iaf, lär ju bli mycke billigare iaf..
finns väl inte möe mer att göra än att ringa till dom imorn å höra vad dom säger!?
EDIT:
Har nu ringt dom.. Å rådet var att ja skulle öppna burken och dammsuga, gjort detta nu, men fortfarande felmeddelanden vid upppackning.. dock har firefox hängt med nu ett tag..
Får väl se vad som händer, återkommer när nästa tragedi/succe inträffar me datorn:P
EDIT2:
Testar nu med att köra med endast 1 av de 2 minnena, när jag testade det ena så fortsatte datorn att krångla, men nu testar jag det andra, å datorn verkar fungera bra, kunde t.o.m packa upp film nu

men ska fortsätta felsöka å se om det enbart är det ena minnet som strular elle om det finns mer..
EDIT3:
Som tidigare sagt så funkar datorn fint när jag kör med det ena av minnena.. dock strul med båda eller det andra i.. ska nog försöka åka till en kompis å bränna ut memtest för att testa, då min brännare inte är så sugen på att bränna cd verkar de som..
Så det mesta tyder ju på att det är minnet som strular, men måste det vara de? Kan det itne vara så att porten man sätter i det i är det som strular?
Tänkte testa det snart iaf.. eller det kanske inte är någon större idé?