2008-07-06, 18:48
Medlem
Tjenare allihopa besökte en militärbas på igår! Det finns max 10 soldater på ön och några byggare som håller på att göra ordning ett nytt staket. Jag och en polare åkte båt till basen. Kollade runt och hittade stora kanoner riktat mot havs samt flera bunkrar. Vi hittade massa hylsor mm. AK5or samt andra pistol vapen finns allting är olåst man kan tro att den är övergiven. Det finns inget folk där på kvällen mm. Dessutom finns det skyltar på hus där det står varning för mikrovågsstrålning mm. På vägen till båten så stod det två militärer som väntade in oss. Vi fick skarpa varningar mm. Vad kan detta betyda med mikrovågsstrålning? Det finns en kamera vad jag vet. Så det är bara att besöka på kvällen ingen hittar er. Har gjort det förut men vi gjorde det här på dagtid.

Ta för er! Jag är för feg
Citera
2008-07-06, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lazzve
Tjenare allihopa besökte en militärbas på igår! Det finns max 10 soldater på ön och några byggare som håller på att göra ordning ett nytt staket. Jag och en polare åkte båt till basen. Kollade runt och hittade stora kanoner riktat mot havs samt flera bunkrar. Vi hittade massa hylsor mm. AK5or samt andra pistol vapen finns allting är olåst man kan tro att den är övergiven. Det finns inget folk där på kvällen mm. Dessutom finns det skyltar på hus där det står varning för mikrovågsstrålning mm. På vägen till båten så stod det två militärer som väntade in oss. Vi fick skarpa varningar mm. Vad kan detta betyda med mikrovågsstrålning? Det finns en kamera vad jag vet. Så det är bara att besöka på kvällen ingen hittar er. Har gjort det förut men vi gjorde det här på dagtid.

På Djurö/Vindö brukar väl amfibiebataljonen öva om jag inte minns helt fel. Den anläggningen är nog igång så ett varningens ord är på sin plats om man ska "explora" den.
Citera
2008-07-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
På Djurö/Vindö brukar väl amfibiebataljonen öva om jag inte minns helt fel. Den anläggningen är nog igång så ett varningens ord är på sin plats om man ska "explora" den.

Man kan ju smyga runt och titta runt gjort det flera ggr men dock inte så långt in som jag gjorde den här gången
Citera
2008-07-06, 20:04
Medlem
hårdkårs avatar
Radaranläggningen är avvecklad likaså de intilliggande pjäserna. Tror Djurö skytteklubb har hållt till där, finns en pistolskyttebana.

Kameran upptäcktes också, något försent. Några oskyldiga bilder från stället.

För böveln avslöja inte platsen nu!
Citera
2008-07-06, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hårdkår
Radaranläggningen är avvecklad likaså de intilliggande pjäserna. Tror Djurö skytteklubb har hållt till där, finns en pistolskyttebana.

Kameran upptäcktes också, något försent. Några oskyldiga bilder från stället.

För böveln avslöja inte platsen nu!

Fan känner igen varenda bild!!!

Gick du in i byggnaderna? Basen finns väl endå på google earth?
Citera
2008-07-06, 20:14
Medlem
hårdkårs avatar
Citat:
Fan känner igen varenda bild!!!

Gick du in i byggnaderna? Basen finns väl endå på google earth?
Nej, det är inbrott. Pysslar inte med sådant.
Citera
2008-07-06, 20:17
Medlem
Citat:

Samma här gick inte in i någon av byggnaderna. Samt så visste jag inte att jag var på militär området. Dom har nämligen tagit bort massa stängsel så jag såg skyltarna försent att jag var inne på militärt område. Men men jag får väl börja lumpen om jag vill få reda på mera
Citera
2008-07-06, 21:13
Medlem
Finns det inte en radaranläggning på området som är nedsänkbar ?
Två master finns utanför området samt någon slags vridbar parabolantenn för mikrovågs kommunikation. Jag har sett hur helikoptrar sänkt ned hydrofoner i närheten på den tid det begav sig.
Citera
2008-07-06, 21:30
Medlem
Jarkos avatar
Citat:

Men väl olaga intrång o avbildning trots fotoförbud?!

Citat:
Samma här gick inte in i någon av byggnaderna. Samt så visste jag inte att jag var på militär området. Dom har nämligen tagit bort massa stängsel så jag såg skyltarna försent att jag var inne på militärt område. Men men jag får väl börja lumpen om jag vill få reda på mera

Nu förstår jag inte riktigt. Du sa tidigare att du hade varit på området ett flertal gånger, att det då undgått dig att du vistas på militärt område finner jag ganska märkligt, för ett sånt här objekt bör vara skyddsobjektsskyltat även vid vattnet, eller har jag fel?

Citat:
Men men jag får väl börja lumpen om jag vill få reda på mera
Är du över 18 lär du väll ha mönstrat redan, så då är det väll också för sent för lumpen?
Citera
2008-07-06, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarko

Nu förstår jag inte riktigt. Du sa tidigare att du hade varit på området ett flertal gånger, att det då undgått dig att du vistas på militärt område finner jag ganska märkligt, för ett sånt här objekt bör vara skyddsobjektsskyltat även vid vattnet, eller har jag fel?

Svar nej det hade inte några staket vid vissa ställen eller några som helst indikationer på vissa ställen. Åh jag har bara stott vid deras gallergrind och kollat och gått upp och kollat på deras bilar som inte är inom det militära område. Hittade på det där om vapnena villa vara lite cool haha.

Är du över 18 lär du väll ha mönstrat redan, så då är det väll också för sent för lumpen?
Japp jag har mönstrat kommer förhoppningsvis in i lumpen nästa sommar.
Citera
2008-07-06, 22:50
Medlem
hårdkårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarko
Hål i staketet inga svårigheter att ta sig in. Hade det varit lika lätt att ta sig in i husen hade jag gjort det också. Det vill säga, övergivet, öppna dörrar osv. Världen är inte svart-vit.
Citera
2008-07-06, 23:51
Medlem
sniffdogs avatar
Citat:

Mikrovågstrålning kommer vanligtvis från radar.(man kan faktiskt steka ägg där!)Det kan även komma från antenner!(det brukar stå varningsskyltar)./S
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in